brusszel


Egyre többen vásárolnak a neten

Figyelő Online
2014.06.25  11:14   
mail
nyomtatás
Az elmúlt egy évben a rendszeresen internetezők 72 százaléka, összesen 3,4 millió magyar vásárolt legalább egyszer az interneten - derül ki az eNet-Telekom online vásárlási szokásokat vizsgáló kutatásából.
A fennmaradók közül 12 százalék ugyan vásárolt online, de több, mint egy évvel ezelőtt, 16 százalékuk azonban még soha nem élt ezzel a lehetőséggel.

Tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom elérte a 217 milliárd forintos összforgalmat, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka.

Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint legtöbben számítástechnikai eszközöket, könyveket, játékokat, ajándékokat, valamint ruházati termékeket vásároltak. Az e-vásárlók 69 százaléka a kényelem, 54 százalékuk a kedvező ár miatt választja az online kereskedelmet, de szintén fontos szempont számukra a házhozszállítási lehetőség.

Az interneten nem vásárlók többsége bizalmatlan az internetes vásárlással szemben, illetve legtöbbször azt kifogásolták, hogy nem tudják megfogni, megvizsgálni a terméket.

A hazai e-kereskedelmi piacon jelenleg 5400 magyar nyelvű webáruház található, a megkérdezettek az esetek 90 százalékában a szállítási díj mértéke, a termék ára és a termékekről elérhető képek alapján választja ki a számára megfelelőt. Közel azonos fontossággal bír a részletes termékleírás, a vásárlási garancia, valamint a gyors megrendelési folyamat. Online vásárlásra használt eszközként legtöbben, a vevők 63 százaléka az asztali számítógépet, míg a vásárlók fele a laptopot és notebookot említette. A mobiltelefon és a táblagép inkább ismeretbővítésnél, termékteszt olvasásnál használatos.

A vásárlások az esetek 58 százalékában az e-vásárlók utánvétes, 45 százalékban pedig banki átutalással történő fizetési módot választanak. A szállítási módok közül a vevők 72 százaléka a futárszolgálatokat preferálja, azonban az e-vásárlók közel fele azonban akkor választja a házhozszállítást, ha nincs lehetősége átvenni a megrendelt terméket a boltban vagy átvételi ponton.

A szállítási módok közti döntésnél meghatározó szerepe van a szállítási díj mértékének, az online fogyasztók fele pedig a gyorsaságot is fontosnak tartja. A hazai e-vásárlók 37 százaléka saját bevallása szerint szokott vásárolni külföldi webáruházakból, közülük pedig minden második ember legalább félévente teszi ezt.

A hazai webáruházakkal szemben a külföldiek előnyeként elsősorban a kedvezőbb árakat említették a nemzetközi webshopból rendelők, illetve a nagyobb választék és az itthon nem elérhető termékek beszerezhetőségét is a külföldi online boltok javára nevezték meg.

A webáruházi felmérést az eNET 2014. májusban készítette, a rendszeresen internetező 18 év feletti lakosság körében.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.