Ezt leginkább azzal lehet érzékeltetni, milyen meredeken nőtt az úgynevezett harmadik országos tevékenységük, amikor két másik állam között szállítanak, például Hollandiából visznek banánt Csehországba. Míg a magyar fuvarozók tíz évvel ezelőtt még csak 2,2 százalékot hasítottak ki a harmadik országos fuvarokból, a legutóbbi, 2012-es adatok szerint 7,6-et.
Válságálló szektor
Ez a bővülés létfontosságúnak bizonyult a válság túlélése szempontjából. A krízis ugyan ebben az ágazatban is megtizedelte a vállalkozásokat, de főleg azok hullottak ki a piacról, amelyek kizárólag belföldön dolgoztak.
Akik viszont külföldön versenyképesnek bizonyultak, azok a drasztikusan visszaeső piacon is képesek voltak növelni a részesedésüket, főként a nyugat-európai cégek kárára.
Élen a lengyelek
Mindez joggal tölti el büszkeséggel az ágazatban dolgozókat, az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy ez a sikertörténet közel sem egyedülálló a régióban.
Ha egy népet kell kiválasztani az Európa fuvarosa címre, akkor azok kétséget kizáróan a lengyelek. Nincs olyan statisztika, amelyet ne dominálnának, a harmadik országos fuvarok 27 százalékát végzik, miközben a szlovákok szűk 10-zel a másodikak, a lettek pedig jó 8-cal a harmadikak. A magyar eredmény, az említett 7,6 százalék a hatodik helyre elegendő.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap június 26-i, idei 26 számában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.