A Dacia húzza a Renault eladásait
Figyelő Online
2014.07.07 13:30
A Dacia, a Renault alsóbb kategóriás márkája húzza továbbra is a francia vállalat eladásait, ami ellensúlyozza a Renault visszaszorulását a feltörekvő országok piacán - írta hétfőn a francia Les Echos hírportál.
A Renault csoport az első félévben mintegy 1,4 millió járművet adott el világszerte, ami csaknem 4,7 százalékkal több, mint tavaly. A Dacia márka értékesítése 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A Renault eladása nemzetközi szinten 9 százalékkal visszaesett az első hat hónapban, így mintegy 589 ezer járművet értékesített a vállalat. A legnagyobb csökkenés Algériában és Törökországban következett be, ahol mintegy harmadával, illetve negyedével kevesebb autót adtak el a tavalyihoz képest. Európában azonban bővült a Renault piaca: Portugáliában 68 százalékkal, Nagy-Britanniában 65 százalékkal, Írországban 52 százalékkal, Spanyolországban pedig mintegy 35 százalékkal több járművet értékesítettek az első félévben.
A Renault Franciaországban mintegy 313 ezer, a tavalyinál 12,5 százalékkal több autót adott el az első hat hónapban, így a francia piac több mint egynegyedét fedi le. A vállalat Európában 3-4 százalékos növekedésre számít a második félévben.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.