Külföldiekkel építenék a vasutat Indiában
Figyelő Online
2014.07.08 12:47
Megnyitja a külföldi befektetők előtt a vasúti szektort az indiai kormány, mert csak az ő segítségükkel valósíthatók meg az infrastrukturális beruházások.
Szadananda Govda vasútügyi miniszter kedden az indiai parlament előtt ismertette az állami tulajdonban levő vasúttársaság éves költségvetését. A következő évtizedben évente nagyjából 8 milliárd dollár kell az infrastruktúra fejlesztéséhez.
A vasútügyi miniszter szerint a kormánynak ekkora összeg nem áll rendelkezésére, ezért piaci liberalizáció keretében lehetővé teszik, hogy külföldiek is befektethessenek az infrastruktúra fejlesztésébe, de vasúttársaságokban továbbra se szerezhetnek tulajdonrészt.
Az indiai állami vasútnak kellenek a külső források, mert az üzemanyagárak és az áram árának emelkedésével megugrottak a költségek. Májusban kormányzati utasításra már 14,2 százalékkal nőttek az utasok jegyárai és 6,5 százalékkal a vasúti áruszállítási díjak, hogy csökkenjen a társaság finanszírozási hiánya.
Az Indian Railways állami társaság naponta 23 millió utast szállít, 1,3 millió embernek ad munkát és 2013-ban megközelítőleg 5 milliárd dollár vesztesége volt.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.