brusszel


Nagy ügyfelet szerzett a Gravity

Figyelő Online - Halaska Gábor
2014.07.21  15:13   
mail
nyomtatás
Az elsősorban online ajánlórendszerek fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó Gravity R&D-t választotta partneréül a Dailymotion, a világ egyik legnagyobb videós platformja.

A Gravity R&D elsődleges célpiacát a nemzetközi szinten is meghatározó webshopok, online piacterek és videós portálok jelentik, partnerei között tudhatja többek között Magyarországon a Jófogást üzemeltető, a világ négy kontinensén jelen lévő Schibsted Media Group számos cégét, valamint az itthon a Vaterát működtető Allegro Group portáljait. A Dailymotionnel kötött megállapodás újabb hatalmas lépés a cég életében: a világ egyik leglátogatottabb videómegosztó oldala azért választotta a magyar startupot, mert az kiterjedt nemzetközi teszteléssel bizonyította, hogy rendszere segítségével akár 20 százalékkal is nő az ajánlatokban az átkattintási arány, és ezen keresztül a bevétel is. „A felhasználói élmény javítása számunkra kulcsfontosságú, ezért is választottuk a Gravityt, amely azonnal látható eredményeket produkált mind az átkattintások, mind a végignézett videók számát illetően" - mondta el Sylvain Brosset, a Dailymotion kutatásért és fejlesztésért felelős vezetője.

A 2007-es alapítású cég már eddig is számos nemzetközi sikert tudhatott maga mögött: a cég 2009-ben holtversenyben élen végzett a világ egyik legrangosabb tematikus versenyén, a Netflix Prize-on. A hirtelen jött globális ismertség nagyon jól megalapozta a további növekedést, amelynek anyagi alapját 2009-ben az üzleti angyaloktól és a Docler Holdingtól kapott befektetés teremtette meg, majd 2011-ben a PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelőtől kapott 300 millió forintos tőkeinjekció katalizálta tovább a terjeszkedést.



A prosperáló eredmények és a kockázati tőkebefektetővel folytatott jól működő szakmai kapcsolat következtében ma már a Gravity a budapesti központ mellett leányvállalatot alapított Tokióban, és képviselettel rendelkezik Londonban, San Joséban és Moszkvában. „Ezek közül talán a japán jelenlét a legfontosabb: óriási a piac, viszont a siker titka a helyi sajátosságok mély ismeretében rejlik. Itt is azonnal sikerült megvetni a lábunkat, a leányvállalat 2013-as alapítását követően szinte egyből nyereséges lett. Az eddigi legfontosabb helyi ügyfelünk a legnagyobb japán étterem-ajánló oldal, de további akvizíciók is várhatók a közeljövőben" - mondta el Tikk Domonkos, a cég vezérigazgatója.

A nemzetközi sikerek titka a Gravity kiváló szakembereinek tudásában, hozzáértésében rejlik. „Jelenleg közel 30-an dolgozunk a cégnél: a fejlesztési munkákat itthon végezzük, az értékesítés egy része azonban külföldön, az adott célpiacon folyik. A csapat tagjainak sok alkalmazási területen van szerteágazó tapasztalata, emellett a tudományos életben is kifejezetten aktívak vagyunk. Ezek eredménye, hogy az általunk nyújtott szolgáltatás rugalmas, nagyon könnyen konfigurálható, egyszerűen hasznosítható" - tette hozzá Tikk. A cég 2014-es fő célja, hogy tovább terjeszkedjen a nemzetközi piacon; ennek megfelelően számos fejlesztő, értékesítő és marketing specialista felvételét tervezik.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Ötvenmilliárd feletti tőke a startupoknak

Az új ciklus első Európai Uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetése a debreceni Insimu Patient volt, amely tőkét kapott a Hiventurestől.

Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..

Kaposváron oktatják a jövő startup vállalkozóit

Európában is egyedülálló digitális oktatási platformmal és a diploma mellett akár befektetési lehetőségekkel is várja a Kaposvári Egyetem 2017-ben hallgatóit.

Másfél milliárd 6 erős nagyprojektre

A Bay Zoltán Kft. másfél milliárd forintnyi magas hozzáadott értékű kutatási, fejlesztési és innovációs projektek fejlesztését kezdi meg.

top200