A szélsőséges időjárásra ronthatja a légi cégek eredményeit
Figyelő Online
2014.07.23 09:00
Az Eurocontrol előrejelzése szerint a szélsőséges időjárás 2050-re mintegy évi 700 millió euró kárt okoz a légi közlekedésben, ezért a légitársaságoknak és a repülőtér-üzemeltetőknek is fel kell készülniük a várható hatásokra.
Az európai légiforgalom szervezésével foglalkozó ernyőszervezet Skyway című kiadványában azt írta, a leginkább érintett terület Nyugat-Európa, ezen belül a Brit-szigetek és az északi-tengeri partvonal. A legfontosabb időjárás-változások között említette a cikk a turbulencia erősségének és előfordulásának növekedését: előbbi 10-40, utóbbi 17-40 százalékkal lehet nagyobb a mostaninál.
Emellett az európai légiközlekedésnek a hőmérséklet emelkedésére és a csapadék mennyiségének növekedésére is fel kell készülnie: a hőség a repülőgépek emelkedési teljesítményét csökkenti, a jelentős mennyiségű csapadék pedig a repülőterek kapacitását csökkenti átmenetileg. A lehullott hó mennyisége általánosságban csökkenhet Európában, ugyanakkor több olyan helyen is nagy mennyiségű hóra lehet számítani, ahol eddig nem volt.
Ez a jelenség szintén a repülőtér-üzemeltetőkre van kihatással, a havazáshoz nem szokott repülőtereken kihívást jelenthet a helyzet kezelése.A legerősebb viharok az előrejelzések szerint erősebbek és nagyobbak lehetnek, amely a járatok pontosságát, a folyamatosan változó szélirány és a kialakuló keresztszél (crosswind) pedig azon repülőterek kapacitását csökkentheti, ahol nincsen olyan futópálya, amellyel ezt az időjárási körülményt kezelni tudják.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.