Az online vásárlók egyre kevésbé veszik igénybe a futárszolgálatot
Figyelő Online
2014.07.23 18:08
A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken, a megkérdezettek 42 százaléka csupán akkor választja a futárszolgáltatást, ha nincs megfelelőbb átvételi lehetőség, illetve a terméket nem tudja beszerezni egy konkurens webáruházban.
A GKI Digital online vásárlók csomagátvételi szokásait vizsgáló kutatása szerint a személyes átvételi pontok egyre elterjedtebb megoldás a fogyasztók körében, mert az online megvásárolt csomagokat forgalmas csomópontokon, közlekedési útvonalon elhelyezkedő üzlethelyiségben vehetik át, kedvezőbb árazás mellett.
A kutatás eredményei szerint az új vásárlók 77 százaléka kényelmességi és rugalmassági szempont, 58 százaléka megközelíthetőség miatt választja inkább a személyes átvevőpont kipróbálását, a vevők 80 százaléka pedig visszatérő ügyfél. Az átvevőpontok 4 éve jelentek meg a piacon, elsőként a Lapker Zrt. Pick Pack pont néven indította el a szolgáltatást és saját hírlapüzleteiben kézbesítette az e-kereskedők csomagjait.
Az elmúlt években a Magyar Posta és a GLS futárcég is aktív hálózatépítésbe kezdett, azonban a GKI Digital korábban végzett kutatása alapján 2013-ban az 1,3 millió csomagot bonyolító átvevőpont piac háromnegyedét a legnagyobb hálózattal rendelkező Pick Pack pont szolgáltatás adja.
Az átvevőpontok fogyasztói körét 70 százalékban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, 53 százalékuk 30 és 50 év közötti vásárlók alkotják. Az új ügyfelek, akik átlagosan a havi csomagforgalom 20 százalékát adják, leginkább a fiatal, 20 év alatti, illetve az 50 éven felüli rétegekből kerülnek ki.
A legkedveltebb átvevőpont helyek a hírlapüzletek és a benzinkutak, előbbit a vásárlók 78 százaléka, utóbbit pedig 30 százalékuk preferálja. A korábbi főváros centrikusság is megszűnt, Budapesten a havi csomagforgalom csupán 27 százaléka realizálódik.
A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a júniusban készített lakossági kutatás tanulsága, hogy az online vásárlásnál most már nem csupán az ár, hanem a különböző szolgáltatások minősége is komoly szerepet játszik.
Az online vásárlók legnagyobb hányada, 58 százaléka a kényelem, 51 százaléka az áttekinthetőbb választék, 47 százaléka pedig az ár miatt vásárol a világhálón - áll a közleményben.A felmérés az elmúlt egy hónapban internetes vásárlást választó 18 éven felüli lakosság körében, 1100 fős válaszadói mintán, online lekérdezéssel zajlott 2014 júniusában.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.