Lassan Steve Jobs legendás alakjához közelít Elon Musk népszerűsége. A nemzetközi sajtóban már az a hír is hatalmas cikkdömpinget eredményezett, hogy Musk bejelentette: újabb elektromosautó-szériát fejlesztenek. A dolog különlegességét az adja, hogy a 2008 után a semmiből lett prémium márka egyre tágítja a kereteket. A manufakturális gyártó nemcsak egy szabadidőkocsival jön ki jövőre, hanem 2017-ben egy olcsóbb járművel jelentkezik. Részvényárfolyama a múlt heti bejelentést követően kissé meg is ugrott.
CSIGATEMPÓJÚ MODELLVÁLTÁS
A befektetői optimizmus azonban nem egyszerűen a rövidesen érkező és a későbbi, vadonatúj, olcsó autónak, hanem sokkal inkább Musknak, a zseniális építkezőnek szól. A Tesla ugyanis a kis szériák felől szisztematikusan mozdul a szélesebb közönség felé, nagyon hasonlóan Steve Jobshoz.
Az első autó, a kis kétüléses Tesla Roadster ugyanis még 109 ezer dolláros áron debütált 2009-ben, míg az újabb, 2010-ben bejelentett S kezdő ára már csupán 57,4 ezer volt. Jelenleg 70, illetve 80 ezer dollár az S széria két változatának ára, amely 16, illetve közel 18,5 millió forintnak felel meg. A most bejelentett vadonatúj modell már a 35 ezer dolláros (8 millió forintos) árat célozza, ám ez legkorábban három év múlva léphet piacra.
A kis híján hangzatos S-E-X nevet kapó újabb generációs kocsi azért is lehet majd olcsóbb, mert már a legfejlettebb akkutechnológiát használhatja. A S-E-X nevet egyébként azért kellett ejteni, mert az E széria a Ford védjegye, így Tesla S3X-nek vagy Tesla Model 3-nak keresztelik a 2016-ban bemutatandó, de csak 2017-től a kereskedésekbe kerülő újdonságot. A csípős nyelvű Elon Musk meg is jegyezte az autoexpress.co.uk szakportálnak adott interjúban: „Ez őrültség, a Ford megpróbálja kiirtani a szexet..."
A közönség annak ellenére lelkes, hogy a tavalyelőtt bejelentett X modellt sem sikerült még bemutatni. Eredetileg 2013 vége felé tervezték piacra dobni a városi terepjárót, illetve szabadidő-autót (crossover utility vehicle, CUV), ez azonban a mai állás szerint az idén sem történik meg, csak 2015 második negyedévében. Pedig már ez év áprilisáig 13 ezer ember rendelte meg előre új X Tesláját. Az X szériának még nincs hivatalos ára, ám jelentősen aligha lesz olcsóbb a ma kapható két modellnél. A tengerentúli sajtóban 70 ezer dollár körüli (16 millió forint feletti) árat jósolnak a szakértők.
A jóval olcsóbb S3X-re ugyanakkor éveket kell még várni. A lassú érkezés oka főleg az, hogy a tisztán elektromos autó költséghatékony gyártása előtt azért még hatalmas leküzdendő feladatok tornyosulnak. A legnagyobb ezek közül az akkuk kérdése. A Tesla persze e téren sem teketóriázik.
A cikk további része előfizetői hozzáféréssel vagy a nyomtatott Figyelő hetilap 2014/30-as számának INFOTECH rovatában olvasható.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.