brusszel


Nagy gondban a Malaysia Airlines

Figyelő Online - Sárvári Balázs
2014.07.25  17:40   
mail
nyomtatás
A Malaysia Airlines 41 éves történetében 2014-ig két fatális tragédia szerepel. Közel négy hónapja tűnt el a radarok elől az MH370, most pedig az MH17-es nem érte el kitűzött végállomását az Ukrajna területéről indított rakéta miatt. Ezekkel az előzményekkel nehéz elképzelni, hogy a légitársaság képes túlélni ezt az évet. Értéke máris 75 százalékot esett a tavalyihoz képest, s továbbra is napi 1,6 millió dollárt veszít - vázolja a vezetőség előtt álló feladatot Annette Ekin.
A döntéshozók máris felajánlották utasaiknak, hogy visszatérítik minden jegy árát, amit erre az évre vásároltak náluk. Továbbá Ahmad Jauhari Yahya ügyvezető igazgató átfogó átalakításokat jelentett be.

Ha korábbi eseményekre esettanulmányként tekintünk, akkor az elsődleges megoldás mindig a rebranding volt az ázsiai légitársaságok esetén, ám a maláj társaság esetén ez biztosan nem lesz elég a visszatéréshez. Még az MH370-es tragédiája előtt készült felülvizsgálat eredményeiből Jonny Clark szakértő, a TheDesignAir igazgatója azt mutatta ki, hogy a cég brandje meglehetősen gyenge.

Az 1983-ban a szovjetek által lelőtt koreai KAL007 is majdnem magával rántotta a mélybe a társaságot, amely azonban név- és arculatcserét hajtott végre. A Korean Air Lines-t, avagy KAL-t átkeresztelték Korean Air-re, logójában megjelent a stilizált piros-kék taegeuk, azaz a koreai jin-jang és a gépeket magukat is átfestették. Mindezzel együtt is nagyon hosszú út vezetett a márka stabilizálásához.

A maláj vállalat felélesztését gátolja a kormányzati szerepvállalás, ami statikus és átláthatatlan működést eredményezett. A teljes átalakítás lehetőséget biztosít arra, hogy egy humánusabb oldalát mutassa meg a cég. Ehhez kapcsolódóan javasolja Edwin Schmidheiny, a zürichi Accent tanácsadó cég társtulajdonosa egy új mottó használatát: „Malaysia, Truly Asia". Schmidheiny még a Landor cége munkatársaként korábban részt vett a japán Boeing 747-es 1985-ös tragédiája utáni piaci konszolidációban.

„Bármi is történjék, mi malajziaiak a Malaysia Airlines-zal utazunk majd. Magam is biztosan őket választom" - állítja Mohshin Aziz légiközlekedési elemző, aki Kuala Lumpurban dolgozik.

Bár az áldozatok családjainak segítésével máris jó úton indult el a légitársaság a legfontosabb lépés mégis a magyarázatok megtalálása és kommunikálása lesz majd. Azok nélkül aligha van bármilyen esély a talpra állásra.

Annette Ekin Szöulban dolgozó újságíró. A Delhiben megjelenő Motherland, szubkultúrákról író indiai magazin alapító szerkesztője.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Megújul a Figyelő

Magyarország egyik legrégebbi és legnagyobb presztízsű gazdasági hetilapja, a Figyelő erősíteni kívánja médiapiaci pozícióját.

Bíróság elé állíthatják Netanjahu feleségét

A rendőrség Sara Netanjahunak, az izraeli miniszterelnök feleségének a bíróság elé állítását javasolja

top200