Az európai cégeknek a válság amúgy is nehéz éveiben nemcsak felemelkedő arab (és török) versenytársaikkal, hanem Európán belül a fapadosokkal is meg kellett küzdeniük. Erre lépni kellett valamit, ami mindenhol költségcsökkentésben és jellemző módon saját fapados altársaságok létrehozásában öltött testet. Ez nem is maradt eredmény nélkül, és a gazdaság erősödésével együtt már elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a nagy, hagyományos cégek az idén ismét nyereségessé váljanak.
Sztrájkok sorozata
Van azonban egy kis bökkenő: a nadrágszíj meghúzását a válságban aránylag békésen tűrő szakszervezetek is aktivizálódtak, és nem nyelik le szó nélkül a további racionalizálást. Ez a napnál világosabban látszott az utóbbi hetekben például az Air France-nál és a Lufthansánál. Az áprilisban kezdődött Lufthansa-sztrájksorozat például ismét kiszélesedett, kedden például 12 Budapestről induló és 13 oda érkező járatot kellett törölni.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap október 22-i, idei 43. lapszámában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.