Fránya belvíz
Lapunk megkereste az illetékes Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t, amely azt közölte, hogy a szakasz tervezett átadásának dátuma 2015. június 1. „A határidő módosításának oka a 2013. február és június közötti időszakban a térségben (Makó és környéke) lehullott 100 évenként egyszer tapasztalható csapadék és az azt követő belvíz, ami a munkavégzést akadályozta" - írta a NIF.
Ezzel az indoklással az az egyik baj, hogy egy része egyszerűen nem igaz: az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) adatai szerint a tavalyi február és március ugyan valóban jóval csapadékosabb volt az átlagnál, április és június viszont például szárazabbnak bizonyult, mint az 1971 és 2000 közötti referencia-időszak.
Dübörög a cég
Belvíz ettől még valóban volt a térségben, ez azonban aligha lephetett meg bárkit is. A NIF múlt év eleji cikkünkben ugyanis részben pont ennek a veszélyével indokolta az autópálya magas építési költségeit.
Az viszont biztos, hogy nincs az a belvíz, ami meg tudná állítani a szakmai közbeszédben csak kis Közgépként emlegetett Duna Aszfalt jórészt közbeszerzésekre alapozott menetelését. A vállalat két év alatt megtriplázta, 54 milliárd forintra növelte árbevételét, míg adózott eredménye közel tízszeresére, 3,9 milliárdra emelkedett. Két magyar tulajdonosa ki is vett legutóbb 1,8 milliárd forint osztalékot.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.