Figyelő Online
2014.12.18 08:38
A 2014-es év rekordévnek számít a Budapest Airport életében, minden eddiginél magasabbra, kilencmillió fölé emelkedett az éves utasszám, s most kezd kifizetődni az a munka, amelyet a Malév 2012-es leállása után azonnal megkezdtek - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerdán az MTI-nek.
A kilencmilliomodik utas ünnepélyes fogadása után a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság vezetője elmondta, az év végére 9,2 millióra nőhet a légikikötő forgalma. Nagyon fontos lépés volt ebben, hogy az Emirates elindította a Budapest és Dubaj közötti hosszú távú járatát, de a többi cég kapacitásbővítése is hozzájárult a sikerhez.
Kiemelte, hogy a Malév leállását követően azonnal elkezdtek tárgyalni a légitársaságokkal, ösztönözték őket új járatok nyitására, de ez a folyamat sok időt igényel. A hagyományos cégek nem tudnak egyik napról a másikra új gépet forgalomba állítani és hálózatban gondolkodnak. Ez a munka, amelybe több millió eurót is befektettek, most érett be és kezd megtérülni - fűzte hozzá.A 2015-ös évvel kapcsolatban Jost Lammers optimizmusának adott hangot. Elmondta, 2014-hez képest a forgalom 5 százalékos bővülésére számítanak a ferihegyi repülőtéren, Budapestre és Magyarországra üzleti utazó és turista is több érkezhet, ezzel párhuzamosan pedig javítani, bővíteni kell a repülőtér infrastruktúráját, köztük a járműparkolót is.Közölte, hogy 2015-ben már transzatlanti járat is lesz Budapestről, a kanadai Air Transat Kanada és Magyarország között charter járatot fog üzemeltetni, de elképzelhető, hogy megfelelő igény esetén ezt menetrend szerinti járatra cserélik.Hozzátette, folyamatosan tárgyalnak a légitársaságokkal további járatok indításáról, ezek között lehet újabb transzatlanti és interkontinentális útvonal is Ázsia felé, a folyamat azonban hosszú, 2016-ban várhatóak eredmények.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.