El Pais.
'/> Figyelő online |Lapszemle | Nem robog a spanyol-kínai expressz
brusszel


Nem robog a spanyol-kínai expressz

Figyelő Online
2015.01.16  12:01   
mail
nyomtatás
Múlt év novemberében indult első útjára a'Yixinou' névre keresztelt vonat Spanyolország és Kína, egész pontosan Madrid és Yiwu között- írja az El Pais.
A szerelvényt azonban korántsem utasok szállítására alkották. A tervek szerint ugyanis a két ország közötti kereskedelemben a jövőben a vasúti szállítás venné át a vezető szerepet a jelenleg domináló teherkocsis és hajós rakodástól. Az „Új Selyemútként" emlegetett útvonal amellett, hogy kevésbé szennyezi a környezetet, lényegesen csökkenti a szállítással járó időt és költségeket. Egy szépséghibája van csupán: eddig mindössze egy szerelvény futott be Madridba, rogyásig megrakodva „Made in China" termékekkel. Úgy tűnik, a retúrra még várni kell.

A mintegy 13000 kilométeres hosszúságával a Yixinou messze a világ leghosszabb vasútvonalát járja be (hosszabb, mint a Transzszibériai és az Orient Expressz vasútvonalak összesen). S hogy miért volt szükség közvetlen összeköttetésre e két távoli ország között? A válasz az export-és importadatokban keresendő. Kína Spanyolország egyik legnagyobb EU-n kívüli kereskedelmi partnere, s ennek megfelelően az egymás között lebonyolított kereskedelem értéke 2013-ban meghaladta a 20 milliárd eurót. A Zhejiang tartományban található Yiwu városa ráadásul nem más, mint a globális piac Mekkája; egy hatalmas bazár, a szó legszorosabb értelmében. Továbbá ebből a régióból származik a Spanyolországba emigrált kínaiak 70 százaléka, akik kiváló személyes és kereskedelmi kapcsolatot tartanak fent anyaországi rokonaikkal.

A Spanyolországból szállítandó bor, olaj, tej és sonka iránt elsősorban az egyre tehetősebb kínai középosztály érdeklődik. Sokan közülük azt remélték, hogy a kínai naptár szerint február 19-én beköszöntő Kecske évét már egy pohárka Rioja-vidékről származó vino tinto-val köszönthetik. Ezt az álmukat azonban a kemény orosz tél keresztülhúzta.

Jelenleg ugyanis 30 üres konténer várakozik felhalmozva a madridi Abroñigal állomáson. A késlekedést az Oroszországban „tomboló" mínuszok okozzák, amelyekre úgy látszik, a körültekintő előkészítés ellenére sem számítottak a felek. A mediterrán országból érkező áruk így speciális védelemre és tartósításra szorulnak, ami jelentősen megnövelné a szállítási költségeket. Ez esetben ugyanis kénytelenek lennének megoldani például egyes vagonok fűthetővé alakítását.

A potenciális kínai ügyfelekkel folytatott tárgyalások vezetője, Daniel Campos szerint ezért az a legbölcsebb, ha megvárják, amíg kitavaszodik. A kínaiak azonban más véleményen vannak: a jövő hét folyamán Madridba érkezik egy nagyobb yiwu-i delegáció a szállítási folyamatok felgyorsítása végett...
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Megújul a Figyelő

Magyarország egyik legrégebbi és legnagyobb presztízsű gazdasági hetilapja, a Figyelő erősíteni kívánja médiapiaci pozícióját.

Bíróság elé állíthatják Netanjahu feleségét

A rendőrség Sara Netanjahunak, az izraeli miniszterelnök feleségének a bíróság elé állítását javasolja

top200