A Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. legújabb befektetése nagyobb biztonságérzetet nyújt a kerékpárosoknak.
A Hergamon Kft. saját fejlesztésű rendszere, a Velotrack valós idejű nyomkövető megoldást kínál a kerékpárosoknak. A cég a több millió főt számláló kerékpáros társadalomnak kínál 2015 tavaszától biztonságtechnikai megoldásával közösségi nyomkövető alkalmazást. Az SZTA összesen 98 millió forint értékben emel tőkét a vállalatban.
Míg az autós iparágban már számos, úgynevezett M2M_alapú nyomkövetést kínáló szolgáltatás működik, addig a kerékpárokra optimalizált verzió még alig érhető el. Erre az igényre jelent megoldást a Hergamon Kft. saját fejlesztése, a Velotrack nevű, sport tracking és lopásmegelőzővel felszerelt biztonságtechnikai rendszer. A Széchenyi Tőkealap által befektetett 98 millió forintot a tulajdonosok a szolgáltatás alapját képező nyomkövető eszköz gyártására, hardverfejlesztésre, üzemeltetésre, marketing költségekre, illetve a kapcsolódó applikáció fejlesztésére használják fel.
„A kerékpárba beépített nyomkövető eszköz GPS-koordinátákat és egyéb telemetriai adatokat küld a szerverparkba, amelyet egy digitális térképeket tartalmazó webportál szolgál ki. Mindehhez kapcsolódik egy mobil applikáció is, amelyen keresztül a tulajdonos vagy ismerősei - vagy a jövőben a hatóságok - is valós időben nyomon követhetik, hogy a kétkerekű merre jár, lopás esetén könnyen azonosítható a bicikli holléte Ugyanakkor ez a funkció a hosszabb távot megtevő közösen túrázó barátoknak és családoknak is fontos lehet" - mondta el Antal Csaba, a Hargamon Kft. üzletfejlesztési igazgatója.
A lopásmegelőző eszköz működése rendkívül egyszerű és felhasználóbarát. A tulajdonos virtuális logikai lakatot helyezhet el a leparkolt kerékpáron. Ha elmozdítják a kerékpárt, a beépített giroszkóp azonnal jelzést küld a mobilalkalmazásra. A felhasználók adatait gyűjtve és elemezve a virtuális lakat arról is értesíti a tulajdonost, hogy mennyire biztonságos egy-egy környék, a közösségi statisztikák alapján például az elmúlt időszak biciklilopásairól is információt nyújt.
„Az elektromos rásegítéses megoldások Európa számos országában elterjedtek, és a kerékpárkínálat jelentős részének felszereltségéhez tartoznak. Hazánkban a kerékpárlopások sajnos viszonylag gyakorinak mondhatók, miközben a kerékpározás egyre népszerűbbé válik, így bízunk benne, hogy a Hargamon Kft. fejlesztése hamarosan rendkívül széles réteg igényeit lesz képes kielégíteni" - mondta el Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap elnök-vezérigazgatója.
A vállalkozás többek között olyan jelentős kerékpárgyárakkal is tárgyalásokat folytat, mint a magyar Schwinn-Csepel Zrt. a világon az egyik elismert nagy pedelec hajtású kerékpárokat gyártó holland Amazing Wheels vállalat, osztrák elektromos kerékpárgyártó „Biketronic" márka tulajdonosa, az INTERHOLZ Handelsgesellschaft GmbH, a bambuszkerékpár-gyártó német my Boo GmbH, a német pedelec hajtást gyártó Kappstein GmbH & Co. KG. vagy a most induló olasz Seborgini. A vállalat tervei szerint a hazai és a külföldi piacon egyaránt, mind üzleti, mind magánfelhasználók számára elérhetővé kívánják tenni a szolgáltatást.