brusszel


Egy vagyont ér a norvég Big Mac

Figyelő Online - Gayer Mihály
2015.02.08  16:15   
mail
nyomtatás
Norvégia a világ második legdrágább országa - sugallja az Economist legújabb Big Mac-indexe.
Egy norvég Big Mac 6.30 dollárba kerül. Ez az ár a McDonald's éttermek világranglistáján második helyezést jelent Svájc mögött, ahol egyébként 7.54 dollárt kell fizetnünk ugyanazért a hamburgerért. Ellenben, ha összevetjük a Big Mac árait az egyes országok bevételével (az egy főre jutó GDP adattal), Norvégia már csak a 23. helyre csúszik vissza.

A Big Mac Indexet 1986-ban hozták létre az egyes valuták túl-, vagy alulértékeltségének megállapítására. Az index azon az elméleten alapul, hogy hosszú távon a homogén (hasonló) termékek árai egymáshoz folyamatosan közelednek (vásárlóerő-paritás) - így került képbe a Big Mac.

Az index azt mutatja, hogy egy norvég Big Mac 31.46 százalékkal drágább, mint egy amerikai (amiért jelenleg 4.79 dollárt kell fizetnünk), azaz a norvég korona 31.46 százalékkal túlértékelt az amerikai dollárral szemben.
Kapcsolódó cikkek
TNP
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Trump harca

Egyelőre nem sok sikert könyvelt el a tabudöntögető új amerikai elnök, ami a gazdaságélénkítési tervére is árnyékot vet.

Mankó a hitelzűrzavarban

Fogyasztóbarát bankkölcsön

Bankból a katedrára

Rekordszámú gyereket sikerült elérni az idén a pénzügyi tudatosságra nevelő programmal.

A nagy meglepetés

Lakossági állampapír-vásárlás

top200