brusszel


Tovább csökkenthetők a fuvarozás költségei

 

Figyelő Online
2015.02.25  12:12   
mail
nyomtatás
A járművezetők vezetési stílusát elemzi egy innovatív hazai fejlesztés.
A tehergépkocsi-vezetők vezetési szokásai is nyomon követhetővé válnak egy olyan újgenerációs közlekedésinformatikai megoldásnak köszönhetően, amellyel a fuvarozó cégek felderíthetik a járművek nem megfelelő használatából eredő többletköltségeket, és így akár 15-20 százalékkal csökkenthetik a karbantartási díjakat, illetve 5-8 százalékkal üzemanyag-kiadásaikat. A WebEye Magyarország által kifejlesztett új szolgáltatás emellett hozzájárul a járművezetők képzésének megújításához is, mivel segítségével a vállalkozások egyéni, testre szabott oktatási programokat biztosíthatnak számukra.

A gazdaság növekedése az elmúlt években mind belföldi, mind nemzetközi szinten fokozta a közúti fuvarozás iránti keresletet, ezért az áruszállításban részt vevő vállalatoknak egyre több jól képzett járművezetőre van szükségük. A megfelelő készségekkel, illetve rutinnal rendelkező szakemberek felvétele azonban egyre nagyobb nehézséget okoz a WebEye Magyarország tapasztalatai szerint, így mára kiemelten fontossá vált a gépkocsivezetők oktatása, képzése. A vezetési stílus folyamatos fejlesztése azért is kap egyre nagyobb hangsúlyt, mert a változatos fuvarfeladatok összetettebb tudást igényelnek a sofőrök részéről: különböző típusú útvonalakon, illetve különböző típusú járművekkel egyaránt képesnek kell lenniük a fuvarfeladatok teljesítésére. Ehhez természetesen folyamatos, naprakész visszajelzésre van szükségük vezetési képességeik alakulásáról, annak fejlesztendő területeiről.

Ennek a piaci igénynek a kielégítése érdekében dolgozott ki a WebEye Magyarország egy olyan újgenerációs szolgáltatást, amelynek segítségével a meglévő rendszer infrastruktúráját használva a vállalatok a járművek üzemi paraméterein túl a gépkocsivezetők vezetési szokásairól is pontos és naprakész információkhoz juthatnak. A vezetési stílus részletes elemzésére irányuló megoldás a gázpedál helyzetét, a tempomat és a retarder használatát, a fordulatszám megválasztását, a fékezések módját és gyakoriságát, a nyomatékeloszlást, illetve a saját súllyal történő kigurítást egyaránt figyelembe veszi és értékeli. A rendszer nem csak nyers adatokat mutat meg a felhasználónak, hanem egy előre definiált súlyozási szempontrendszer szerint értékeli a járművezetőket. A súlyozás összetett, amelyben például a fordulatszám-nyomaték-idő hisztogram meghatározó elem, ennek és több változónak együttes manuális elemzése és értékelése pedig nagyon nehézkes lenne.

A fuvarozó cégek, illetve a járművezetők rendszeresen tájékozódhatnak az említett értékek alakulásáról és statisztikai adatokat kapnak a flottára vonatkozó vezetői információkról, amely segít a teljes járműparkot leíró trendek ellenőrzésében. Statisztikákat nem csak adott járművezetőre kérhetünk, hanem magukra a járművekre is, így akkor is tiszta képet kapunk, ha a gépkocsit egy adott időszakban többen vezették. Ez a rendszer nagyban hozzájárul a vezetési képességek fejlesztéséhez. Egyrészt a volán mögött ülők számára ebből kiderül, mire kell fokozottan odafigyelniük a tehergépkocsik vezetése során, másrészt a vállalat vezetői személyre szabott, a fejlesztendő területekre irányuló vezetéstechnikai oktatással segíthetik a gépkocsivezetők vezetési stílusának tökéletesítését.

Az új megoldás előnye, hogy az a WebEye szolgáltatási struktúrájához kapcsolódik - így nem kell több különálló rendszer megoldásait használniuk az ügyfeleknek. Segítségével felderíthetőek a tehergépkocsik nem megfelelő használatából eredő többletkiadások, s így már rövidtávon számottevő megtakarítás érhető el az üzemanyagköltségek és a karbantartással összefüggő kiadások terén. .Az alkatrészek idő előtt elhasználódása és a járművek túlzott szervizigénye ugyanis többek között a nem megfelelő vezetési stílusra is visszavezethető: a kigurulás, a motorfék és a retarder használatának mellőzése a fékek és a gumiabroncsok gyorsabb kopásával jár, a fordulatszám helytelen megválasztása pedig a motor korai elhasználódásával növelheti a szervizköltségeket.

„A fuvarozás piacán ma már olyan kiélezett a verseny, hogy a kis árréssel dolgozó vállalatok csak kiadásaik csökkentésével tudják növekedésüket biztosítani. Mivel egy tehergépjármű üzemeltetési költségeinek körülbelül kétharmadát befolyásolja a vezetési stílus, a fuvarozásban részt vevő vállalkozások számára kulcsfontosságú ennek nyomon követése. A vezetési stíluselemző megoldás használatával és erre építve a járművezetők képességeinek fejlesztésével a szervizköltségek becsléseink szerint akár 15-20 százalékkal is csökkenthetőek. Nem elhanyagolható emellett a helytelen vezetési szokásokból fakadó túlfogyasztás sem, amelynek korrigálásával az üzemanyag-kiadások jellemzően 5-8 százalékkall mérsékelhetőek" - hangsúlyozta Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
A járművezetők vezetési képességeinek ismeretében arról is könnyebb megalapozott döntést hozni, hogy ki a legalkalmasabb egy adott fuvarfeladat elvégzésére, így a vezetési stílus elemzése a fuvarszervezés hatékonyságának javításához is hozzájárul. A felhasznált üzemanyag-mennyiség csökkentésével, illetve a fékpofák és a gumik kopásának visszaszorításával a levegőbe kerülő károsanyag-kibocsátás is kisebb lesz, ezért a vezetési stílus fejlesztésére irányuló új megoldás használatával a fuvarozó vállalatok a környezet védelméhez is hozzájárulnak.

 

mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200