Jelentősen nőtt az adidas negyedéves vesztesége
Figyelő Online
2015.03.05 09:20
Az egy évvel korábbi 10 millió euróról 140 millió euróra nőtt 2014 negyedik negyedévében a sportszergyártással foglalkozó adidas csoport negyedéves nettó vesztesége.
A német cégcsoport tájékoztatása szerint a nagyobb beszerzési árak, a goodwill-leírások és a nemzetközi devizaárfolyamok változásának kedvezőtlen hatása miatt nőtt a negyedéves veszteség.
A bevétel növekedett, a 2013-as utolsó negyedévi 3,39 milliárd euróról 3,61 milliárd euróra nőtt a tavalyi utolsó negyedévben.
A legtöbb bevételt, 850 millió eurót Nyugat-Európában érte el az adidas. A második legnagyobb piaca az észak-amerikai volt, a harmadik a Kínán kívüli ázsiai országok, a negyedik pedig Kína. A két legkisebb piac a fejlődő gazdaságú európai országoké és Latin-Amerika területe volt. Latin-Amerikában 415 millió eurós negyedéves bevétele volt az adidasnak.
Az adidas bevétele 2014. október-decemberében Kínában, Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Latin-Amerikában éves szinten nőtt, a többi régióban csökkent.
Herbert Hainer vezérigazgató szerint az adidas csoportnál 2014-ben voltak sikerek és bukások is, de elszántan néztek szembe a kihívásokkal. A tavalyi év egészében a nyereség 37,6 százalékos csökkenés után 490 millió euró lett, a bevétel viszont 2,3 százalékkal nőtt, elérve a 14,53 milliárd eurót.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.