brusszel


Bővíti nyíregyházi gumiabroncsgyárát a francia Michelin

Figyelő Online
2015.03.05  15:04   
mail
nyomtatás
Tovább bővíti nyíregyházi gyárát a gumiabroncs-gyártással foglalkozó Michelin Csoport, a 40 millió eurós (12,2 milliárd forint) beruházás megvalósítása idén kezdődik és 2017 végére fejeződik be - közölte a francia óriáscég közleményben csütörtökön az MTI-vel. A cég nyírségi gyárában jelenleg is tart egy 15 millió euró értékű kapacitásbővítő beruházási program.
A 40 millió eurós bővítés eredményeként a nyíregyházi gyárban naponta 6900 személyautó-abroncsot fognak gyártani, a fejlesztés száz új munkahely létrehozását teszi lehetővé.

A Michelin közölte: az európai piacon tartós növekedést mutat a kiemelkedően magas teljesítményű, vagyis 18 col és a feletti abroncsméretek szegmense. A nyíregyházi gyár a jövőben is a sport- és szupersport kategóriájú személyautókra és az összkerék-meghajtású járművekre gyárt majd gumiabroncsokat, a jelenlegi termékkör mellett pedig elindul majd a defekttűrő személyabroncsok gyártása is.

A társaság közlése szerint a további bővítés előtt álló nyíregyházi gyáregység mellett tovább működik a Közép- és Dél-Európát ellátó váci logisztikai bázis, valamint folytatja tevékenységét a vállalat alapanyag-kereskedelemmel foglalkozó stratégiai egysége a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tuzséron. A vállalatcsoport 2013-ban hozta létre Budapesten új irányító szervezetét, amely az alsó kategóriás személyautó-abroncs márkáinak kereskedelmét koordinálja, emellett a társaság változatlanul folytatja a márka személy, teher- és mezőgazdasági abroncs kereskedelmét is.A nyíregyházi gyárban 2011-ben fejeződött be egy 50 millió euró összköltségű fejlesztés.

A Michelin egy évvel később, 2012-ben újabb beruházási programot indított el 15 millió euró értékben, amely 2015 végéig további húsz százalékkal fogja növelni a gyár kapacitását.A projekteket az itt jellemző, kimagaslóan sok új méret beüzemelése, valamint a nagy flexibilitást igénylő rövid szériák és gyakori méretváltások indokolják - tájékoztatta az MTI-t a Michelin.

A folyamatban lévő projektek az éves rendes beruházások részeként valósulnak meg.A Michelin Hungária négy magyarországi telephelyén összesen 1650 embert foglalkoztat, nettó árbevétele 247 milliárd forint volt 2014-ben. Az 1013 alkalmazottat foglalkoztató nyíregyházi gyár termékei az európai és észak-amerikai piacokon jelennek meg. A társaság magyarországi beruházásainak értéke 2015-ig elérte a 302,7 millió eurót.

A vállalatcsoport a világ 17 országában 67 gyárral van jelen és világszinten 112 300 munkavállalót foglalkoztat. Évente 171 millió darab abroncsot gyárt, és 2013-ban több mint 13 millió térképet és útikönyvet szerkesztett 15 nyelven. A Michelin Csoport nettó árbevétele tavaly 19,5 milliárd euró volt.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás
címkék: Gazdaságipar

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200