brusszel


Jelentősen bővült az online kiskereskedelem

Figyelő Online
2015.03.10  11:02   frissítve: 2015.03.10 12:04
mail
nyomtatás
A teljes online kiskereskedelem forgalma mintegy 13 százalékkal, 230 milliárd forintra bővült tavaly a megelőző évhez képest, ezen belül a hat legfontosabb szektor árbevétele 14 százalékkal nőtt, mintegy 150 milliárd forint volt - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös online kiskereskedelmi index (OKI) kutatásából.
Az adatok szerint a teljes e-kereskedelemben 22 millió tranzakció történt tavaly, ezen belül 13 millió a hat kiemelt szektorban.A kiskereskedelemben egy vásárlásnál átlagosan 2500 forintot költenek a vevők, a teljes e-kereskedelemben 8400, a legfejlettebb hat szektorban pedig 12 ezer forintot.

Az online kiskereskedelmi index kutatás keddi budapesti bemutatóján Madar Norbert, a GKI Digital üzletág-vezetője elmondta: a szépség-egészség, a műszaki cikk, a számítástechnika, az otthon-kert, a játék-kultúra, valamint a ruházat-sport-divat-kiegészítő szektort 600 áruház bevonásával vizsgálták januárban, a válaszok a szektorokra reprezentatívak.

A hazai online kiskereskedelem árbevétele a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,5-4 százalékát teszi ki, ugyanakkor a hat legnagyobb szektor teljes kiskereskedelmi forgalmából az internetes értékesítés már több mint 6 százalékos részesedést ér el - ismertette az üzletág-vezető.

Az egyes termékkörök között azonban jelentős az eltérés, a számítástechnikai eszközök esetében az internetes értékesítés súlya már eléri a 32 százalékot - tette hozzá.Az e-kereskedelem szerepének folyamatos növekedését jelzi, hogy míg a teljes kiskereskedelemben a vizsgált szektorok 8 százalékos éves növekedést mutattak, addig az online csatornákon ez az arány csaknem 14 százalékos.Továbbra is kiemelkedő a műszaki cikkek forgalma, amely mintegy 42 milliárd forint volt tavaly, a hat szektor által elért bevétel 27 százaléka ebben a szegmensben keletkezett.

Legdinamikusabban a szépség-egészség terület fejlődött 2014-ben, amely 17 milliárd forintos forgalmat generált az internetes értékesítésekből. Ezzel éves szinten a szektor 21 százalékos bővülést ért el, míg a teljes kiskereskedelemben 14 százalékkal nőtt a forgalma.

A kutatás során az online kereskedelem szereplői tavaly a vártnál gyengébb őszi szezon után nagyon erős év végi időszakról számoltak be. Ugyanakkor a 2014-es ünnepi időszak a kereskedők véleménye szerint sokkal rövidebb periódusra koncentrálódott és később is kezdődött, mint egy évvel korábban.

Az értékesítésben az utolsó negyedév továbbra is meghatározó, a hat szektor internetes forgalmának 37 százaléka köthető az ünnepi időszakhoz. Ugyanez az arány a nem online kiskereskedelemben 30 százalék körüli volt.

Az idei év első negyedévére vonatkozó várakozások jellemzően továbbra is optimisták az online szektor kilátásait illetően, a magyar gazdaság helyzetét a kereskedők többsége továbbra is negatívan látja.A GKI Digital a vizsgált területekre kapott egyenlegértékekből súlyozással képzi az online kiskereskedelmi indexet, amely párba állítható a GKI Gazdaságkutató kiskereskedelmi indexével.

Az index célja, hogy értékével és változásának irányával jelezze a gazdaság, azon belül is a kereskedelem szereplőinek várakozásait, tapasztalatait.GKI Digital Kft. 2013-ban jött létre, a GKI Gazdaságkutató Zrt. digitális területekkel kapcsolatos, piackutatásokra szakosodott leányvállalataként.

Az Árukereső.hu ár-összehasonlító oldal, egyben online vásárlási kalauz, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette a felhasználókat és a boltokat. Látogatói jelenleg több mint 1700 webáruház 5,4 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200