brusszel


Kínai Volvo

Figyelő Online - Molnár Dávid
2015.03.15  11:20   
mail
nyomtatás
„Olyanok vagyunk, mint a vidéki fiú, aki egy filmsztár nyomdokaiba lép" - élt a hasonlattal Li Shufu a kínai Geely autóipari vállalat alapítója és elnöke 2010-ben, a svéd Volvo akvizíciójakor.
Li Shufu 1963-ban született Kína Zheijang tartományában. 19 évesen a megtakarításaiból vágott bele első vállalkozásába, ami hamar sikeres fotóstúdióvá nőtte ki magát. A bevételekből új vizekre evezve hűtőgép alkatrészek gyártásába kezdett, így született meg 1986-ban a Geely, ami már komplett hűtőszekrényeket is készített. Új kihívásokat keresve 1993-ban egy kis állami cég felvásárlásával a kerékpár-gyártásában is tapasztalatokat szerzett, majd felismerve a szédületes ütemben növekvő kínai gépjárműpiacot, az autógyártás került a cég fókuszába.

A nemzetközileg ismert járműgyártók termékei túlárazottak voltak a kínai középosztály számára, ezért a Geely küldetésévé az elérhető áru autók gyártása vált. A cég könnyen vette az akadályt és hamar sikeres gyártóvá vált, hiszen ahogy Li híressé vált nyilatkozatában is mondja: „egy autó csupán 4 kerék és három kanapé- mennyire lehet nehéz akkor legyártani?". Li nem elégedett meg az átlagos sikerrel, a kitörés egyetlen lehetőségét pedig egy prémium márka felvásárlásában látta.


Hamar szemet vetett a Volvora, már 2002-ben felvette a kapcsolatot a tulajdonos Ford menedzsmentjével, azonban ajánlatát nem vették komolyan egészen a 2008-as válságig, amikorra terhessé vált a veszteséges Volvo a tulajdonos számára. A Geely felvásárlási ajánlata mindegyik fél számára előnyökkel járt, hiszen a Ford megszabadulhatott a veszteséges márkától, míg a Volvo számára az akvizíció megnyitotta az utat Kínába, ami 2009-ben megelőzve az Egyesült Államokat, a világ legnagyobb autópiacává lépett elő.

2010-ben a Hangzouból származó farmer fiú immár hivatalosan megvásárolta a gothenburgi svéd sztárt 1,5 milliárd dollárért. 2013-ra Kína vált a Volvo legprofitábilisabb piacává, 42.000 eladott járművel. „A lokalizációból adódó további kirobbanó növekedéssel számolunk " mondta Doug Speck, marketing és értékesítési alelnök a Financial Times-nak egy 2013-as interjúban. A management 2015-re az eladások 200.000-re való növekedésével számol, miután a kínai kormány hivatalosan is hazai vállalkozásként kezeli a Volvot, a tulajdonos Geely miatt. Ezzel Li Shufu nem csak nyereségessé tette a Volvo működését, de a Geely nemzetközi ismertségét is megalapozta.
Kapcsolódó cikkek
China Business Review
mail
nyomtatás
címkék: VolvoGeelyKína

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200