Az ütős marketingé a jövő
Figyelő Online
2015.03.18 16:33
A Kereskedelmi Marketing csapata a március 15-én életbe lépett kötelező vasárnapi boltbezárás apropóján 430 üzlettulajdonost kérdezett meg, hogyan reagálnak a szabályozásra. Az ügyes trükkökön és a családtagok dolgoztatásán túl, sokan a tartós megoldások mellet döntöttek: tovább maradnak nyitva hétköznap vagy ütősebb marketinggel próbálják kompenzálni a kiesést.
„Feleségül fog venni a főnököm" - mondja egy kis élelmiszerüzlet alkalmazottja arra a kérdésre, hogyan maradhatnak nyitva vasárnap is. Persze ez csupán egy ügyes trükk, de jól mutatja, hogy sokan nem nyugodtak bele a kormány döntésébe.
Egy biztos: a megkérdezett üzletek többsége (63 százaléka) zárva tart, ám csak a 33 százalék számol árbevétel csökkenéssel. A nyitva tartó üzletek 54 százalékában eddig is jelen volt a tulajdonos, ezért nem kell változtatni a vasárnapi személyzeten, azonban 19 százaléknak családtagot kell bevonnia az üzletbe.
A megkérdezett, zárva tartó üzletek azonban nem nézik tétlenül a kiesett napot, ugyanis a azok 42 százaléka hétköznap tovább lesz nyitva, 47 százaléka pedig intenzívebb marketing tevékenységet fog folytatni. 11 százaléka pedig abban gondolkodik, hogy később von be újabb családtagot.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.