brusszel


Bővült a SEAT

Figyelő Online
2015.03.21  11:19   
mail
nyomtatás
A SEAT 7,497 milliárd eurós forgalommal zárta a tavalyi évet, 15,8 százalékkal haladva meg a 2013-as értéket; a javulást az értékesítés bővülése magyarázza - a Volkswagen-csoporthoz tartozó spanyol gyártó tavalyi eredményeiről a magyarországi forgalmazó Porsche Hungaria tájékoztatta az MTI-t pénteken.
A cég tavaly 390 500 autót értékesített, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A bővülés elsősorban a spanyol, az olasz, az egyesült királyságbeli, a közép-európai és a mexikói piacokon jelentkezett. A forgalom növekedése túlnyomórészt a kiszállítások emelkedésének köszönhető, amelyet a modellpaletta bővítése alapozott meg - idézi a közlemény Jürgen Stackmannt, a SEAT elnökét. Különösen a Leon modell volt sikeres: a 2013. évinél 49,9 százalékkal többet adtak el belőle 2014-ben.

Tavaly a SEAT folytatta a befektetéseket a kutatás és fejlesztés területén a termékpaletta bővítése érdekében. Erre a területre 457 millió eurót csoportosított a cég tavaly, az elmúlt öt évben pedig 2,6 milliárd eurót. Az adózás utáni eredmény a most lezárt üzleti évben -66 millió euró volt, 56 százalékkal múlta felül a 2013-ban regisztrált mínusz 149 millió eurós összeget. A vállalat 2014-ben 36 százalékkal 300 millió euróra javította az EBITDA (kamatok, adózás, leírások és amortizáció előtti bruttó működési eredmény) és 46 százalékkal 523 millió euróra növelte a működési cash flow összegét - ismertetik a közleményben.

A közlemény kitér arra, hogy a martorelli üzem gyártókapacitása 13,5 százalékkal 442 677 darabra emelkedett a Leon, az Ibiza és az Audi Q3 iránt megnövekedett igények következtében. Ez lehetővé tette 800 új munkás alkalmazását, az autógyártó így továbbra is Spanyolország egyik legnagyobb munkaadója az ipari szektorban. A SEAT a megindult növekedésre számít 2015-ben is, ezt a reményt táplálja, hogy az első két hónap kiszállításai világszerte 7,5 százalékkal nőttek, nagyobb mértékben, mint a 2014-es évben. Az erőre kapó magyar autópiacon is jól kezdett a spanyol márka: 154 új SEAT kapott magyar rendszámot, ezzel a magyarországi piaci részesedése 1,43 százalékra nőtt a tavalyi 1,10 százalékról. Tavaly 2501 SEAT-ot szállított ki a magyarországi importőr.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200