Újabb fordulat: kipakolják a Déli Áramlat magyar projektcégét
      
     
    
   
  
    Figyelő Online
       - Jandó Zoltán    
     2015.03.27   12:22    
   
  
  
   Nagy valószínűség szerint mégis megszüntetik azt a vállalatot, amely a Déli Áramlat magyarországi szakaszának építéséért felelt volna. A projektcég az elmúlt hetekben alkalmazottai jelentős részétől megvált. A Figyelő úgy tudja, a projektről nem mondott le a kormány, de a kivitelezést feltehetőleg másra bíznák. 
  
  
  
  
  
  
    Bár egy ideig úgy tűnt, megmaradhat a Déli Áramlat Zrt., az elmúlt hetek eseményei alapján nagy az esély arra, hogy mégis megszüntetik a társaságot. Azt követően, hogy Vlagyimir Putyin tavaly ősszel bejelentette a tervek szerint a Fekete-tengeren és Bulgárián keresztül Közép-Európába gázt szállító Déli Áramlat projekt törlését sokan egyből temették a cégek. 
Két hónappal később azonban jött a fordulat. Orbán Viktor egy háttérbeszélgetésen azt mondta: a kormány hamarosan megtárgyalja, nem lenne-e érdemes mégis megépíteni a Déli Áramlat magyar szakaszát. Néhány nappal később - ahogy erről a Figyelő beszámolt - a Déli Áramlat Zrt. orosz ügyvezetője már Moszkvában tárgyalt a további tervekről, amiből sokan azt a következtetést vonták le: marad a társaságnál a projekt. Göde Gabriella, a Déli Áramlat Zrt. média-kapcsolattartója ekkor lapunknak azt mondta: a cégnél érdemi változások december és február közepe között nem történtek, az alkalmazottak száma nem változott.
Azóta azonban úgy néz ki újabb fordulat történt: a vállalatot az elmúlt hetekben szép lassan elkezdték leépíteni. Úgy tudjuk, hogy a társaság alkalmazottai egy jelentős részétől már meg is vált. A cég másik vezetőjéről, Kiss Csabáról például a héten derült ki, hogy a jövőben a Magyarországon most piacra lépő horvát tulajdonú PPD Hungária Energiakereskedő Kft-t irányíthatja majd.
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a tervezett vezetékszakasz megépítéséről lemondtak volna, úgy tudjuk erre továbbra is van kormányzati szándék. Már csak azért is, mert a Déli Áramlat helyett megálmodott projektbe is beleillik a beruházás. A csövet egyszerűen csak már nem ez a cég fogja lefektetni, a projektet egy másik vállalatra bízzák.
A Déli Áramlat Zrt. két legnagyobb tulajdonosa két állami vállalat az MVM és az MFB, amelyek együttesen a részvények 99,97 százalékát birtokolják. A társaság 2011 végén alapították. A cég az ezt követő két évben bő 350 millió forintos veszteséget termelt, és 27,5 milliárd forintos kötelezettségállományt halmozott fel. Nem lenne meglepő, ha ezek a számok tavaly tovább emelkedtek volna, hiszen a projektet csak decemberben fújták le, így addig a vállalatnak továbbra is jelentkeztek költségei, érdemi bevétele azonban 2014-ben sem lehetett.  
          
          
        
  
  
  
  
  
  
  
    
  
    
    Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
              
  
    
    A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
                      
  
    
    Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
      
  
    
    A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.