Ezentúl azonban egy uniós rendelet s a bírósági joggyakorlat alapján három óránál hosszabb késés, továbbá járattörlés és a beszállás túlfoglalásból fakadó megtagadása nyomán pénzbeli kárenyhítés is megilleti az utasokat. Mármint abban az esetben, ha ez a légitársaság hibájából történt - ez az, amit jellemzően nem szeretnek elismerni.
Nem véletlenül, hiszen jelentős összegekről van szó: ha a repülőút hossza nem éri el az 1500 kilométert, akkor 250 euró (mintegy 75 ezer forint), 1500 és 3500 kilométer között 400, a fölött pedig 600 a kártérítés összege. Budapestről például már Barcelona is a középső kategóriába esik.
Hivatali és sikerdíjas módszer
Szerencséjük van tehát a társaságoknak, hogy sokan nem ismerik a szabályozást. Akik pedig tisztában vannak a lehetőséggel, gyakran elbizonytalanodnak a légicéges honlapok útvesztőjében, vagy egyszerűen lepattannak a kérelmükkel.
A helyzet azonban nem reménytelen, hivatali segítséget is lehet például kérni, illetve vannak olyan cégek, amelyek sikerdíjért cserébe vállalják, hogy bevasalják a kárenyhítést a légitársaságokon.
A témáról részletesen a Figyelő hetilap március 26-i, idei 13. lapszáma írt. A teljes cikk előfizetői hozzáféréssel elolvasható ezen a linken.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.