A Miniszterelnökséget vezető Lázár március 26-án azt is mondta, hogy a leállítás után várhatóan új közbeszerzést írnak ki. Ha ez is bekövetkezik, az példátlan lesz a hazai sztrádaépítések világában. Eddig csak arra volt precedens, hogy egy kivitelező csődbe ment, ezért kellett félbehagyott projektre új tendert hirdetni.
Kérdéses jogalap
Érdekes kérdés a jogalap (a Miniszterelnökség egyelőre nem válaszolt ezt firtató kérdéseinkre). Ha bebizonyosodna a kartellezés - amelyet a reagáló cégek hevesen tagadnak -, akkor ezzel nem lenne gond, ehhez azonban erős bizonyítékokra lesz szükség.
E nélkül kérdéses, elég-e a kontraktus felbontásához, hogy az EU a korábbi kormányzati reményekkel szemben nem támogatja a projektet. Forrásaink szerint jó eséllyel fordulhatnak a vállalatok bírósághoz. Az M4-esen a munka leállításáig az A-Híd, a Colas, a Közgép, a Strabag és a Swietelsky dolgozott.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap április 2-i, idei 14. lapszámában olvashat.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.