Komoly gondot okoz az M4-es építésének felfüggesztése
Figyelő Online
2015.04.09 09:48
A Népszava szerint az M4-es autópálya beruházás szüneteltetése jelentős károkat okozhat a legnagyobb hazai autópálya- és hídépítő cégeknek, de az igazi vesztes a több száz kis- és közepes alvállalkozó, beszállító lehet.
Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) ügyvezető alelnöke az újság csütörtöki cikke szerint elmondta: az M4-es szerződéseinek értéke az országos építés-szerelési tevékenység 5 százalékát teszi ki.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy a beruházás leállítása, majd folytatása mindenképpen drágítja a programot. Az ÉVOSZ alelnöke szerint nagy kérdés, hogy mikor lehet újraindítani a március végén leállított építkezést, és milyen cégek vesznek majd részt a projektben. A jelenlegi konzorciumokban szerinte a legfelkészültebb hazai autópálya és hídépítő cégek nyerték el a megbízást.
Hozzátette, az elmúlt 25 évben nem fordult elő, hogy ilyen nagyságrendű beruházást, ilyen készültség mellett, tisztességtelen piaci magatartás gyanúja miatt leállítottak. Koji László hangsúlyozta, az M4-es ügyben nemcsak az öt fővállalkozóról van szó, hanem a több száz kisebb nagyobb alvállalkozóról, beszállítóról is.
Hozzátette, hogy a sajtóban megjelent találgatások szerint az M4-es beruházás újraindulása akár másfél évet is igénybe vehet, ezt az időt pedig a kisebb cégek biztosan nem tudják átvészelni.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.