Figyelő Online
2015.04.23 16:51
A légitársaság csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az Ázsiába és Közel-Keletre irányuló forgalom növekedést mutat, az áruforgalomban pedig a legnépszerűbbek a közel-keleti és ázsiai útvonalak, de folyamatosan nő az igény az Ausztráliába, Afrikába irányuló fuvarozás iránt is. A szállított exportcikkek között eddig a gyógyszeripari és elektronikai árucikkek domináltak.
Az október 25-i járatindulás óta a dubaji székhelyű Emirates légitársaság 55 ezer utast és 1500 tonna árut fuvarozott a budapesti járatával.
A légitársaság hangsúlyozta, hogy a második európai ügyfélkapcsolati központját is Budapestre hozta az Emirates, ahol a légitársaság 300 munkavállaló alkalmazását tervezi, havonta 10-15-tel gyarapítva a budapesti csapat létszámát.Kitértek arra is, hogy a londoni székhelyű Frontier Economics elemzésében kimutatta: a közel-keleti légitársaság 85 ezer munkahelyet támogat az Európai Unióban és 6,8 milliárd euróval járult hozzá az uniós GDP-hez.
Az Emirates a tavaly téli menetrend életbe lépésétől közlekedtet napi járatot Budapest és Dubaj között, az útvonalat teljesítő széles törzsű, kéthajtóműves Airbus A330-as gépek 278 utast és 12 tonna árut tudnak szállítani.Az Emirates légitársaságot 1985-ben alapították, dubaji székhelyéről 81 ország 144 célállomására repül 215 géppel.
Az Emirates üzemelteti a világon a legnagyobb Boeing 777-es és Airbus A380-as flottáját, ezek a világ legnagyobb utasszállítói. A légitársaságnak 292 gépre van rendelése, amelyek összértéke 138 milliárd dollár.
A 2013-2014-es üzleti évet a légitársaságot is magába foglaló csoport 5,1 milliárd dirham (1,2 milliárd euró) nyereséggel zárta, alkalmazottaik száma 75 ezer volt.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.