A KÖZGÉP ÉS A SPORT
Kalandozzunk egy pillanatra vissza oda, hogy miként működött a rendszer a második Orbán-kormány alatt. 2010 és 2014 között Simicska Lajos a Közgéppel, vagy a médiaérdekeltségeivel sorra nyerte a közbeszerzéseket, ebből a sok üzletből döbbenetesen nagy nyereség is keletkezett, legálisan, osztalék formájában. Most ne használjunk olyan összetett és nehezen bizonyítható fogalmakat, hogy pártfinanszírozás, túlárazás, vagy korrupció. Ha csak a legális és transzparens elemeket vizsgáljuk, akkor is érthető lesz a rendszer működése.
A nagyon komoly politikai hátszélért cserében Simicskáék a politikának kedves és fontos rendszereket is működtettek, jó célokra is áldoztak. Ezt egyébként akár a rendszer pozitív elemei között is megemlíthetjük, a Simicska-Nyerges világ valóban cégeket, szervezeteket, rendszereket működtet, ellentétben a kormányzaton szintén szépen zsírósodó üzleti körökkel, akiknek ehhez nincsen tudásuk. Milyen rendszerekről van szó? Ilyen volt a kormányoldalt támogató médiabirodalom, de ilyen volt több sportág is. Maga a foci mindig is megmaradt Orbán Viktor miniszterelnök személyes felségterületének. Bár a Közgép korábban a felcsúti Puskás Akadémiát is támogatta, és az infrastrukturális fejlesztések azért csak ide is elérnek, de ma például az akadémia három főszponzora közül kettő, a Duna Aszfalt és a Mészáros és Mészáros részesül a feladatokból. Azonban a focit most vegyük ki, ezen kívül viszont a következő négy legnépszerűbb labdajátékban ez az egyetlen üzleti kör, a Közgép-csoport annyit segített a sportnak, oly mértékben finanszírozta a sportágak elitjét, hogy az egészen döbbenetes. Hogy miről szól ez a történet annak különös aktualitást ad, egy lapzártánk utáni esemény, Németh Miklós, a Közgép vezérigazgatója már nem a jégkorongszövetség elnöke.
Részletek a Figyelőben!
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.