A fővárosi közösségi közlekedés támogatására negyedével kevesebb, 18 milliárd forintot irányoz elő a költségvetés tervezete. Ez annak fényében különösen kevés, hogy tavaly a 24 milliárdhoz képest is többször volt kénytelen a kormány 10 milliárdot közelítő kiegészítő forrást adni, hogy a BKV működőképes maradjon.
Bejelentett sztrájk
Tarlós István főpolgármester erre közölte, hogy jelentősen ritkítani kell a járatokat, ha valóban csökken a vállalat állami finanszírozása. Mivel igazán spórolni csak a csúcsidőszaki kapacitás visszavágásával lehet - amikor amúgy is zsúfoltak a járatok -, ez alig burkolt fenyegetés, hiszen tovább erodálná a Fidesz népszerűségét.
Persze ilyen következménnyel járhat az is, ha a bejelentésnek megfelelően valóban beszüntetik a munkát a metró-, a HÉV- s a trolibuszvezetők, valamint a buszosok egy része június 11-12-én. A hiányzó pénzt elméletileg elő lehetne teremteni a dugódíjból, de ennek 2016-os bevezetése egyre valószínűtlenebb.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap május 28-i, idei 22. lapszámában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.