Mészáros Lőrinc: osztalékeső
A miniszterelnök földije, a pályáját gázszerelőként kezdő felcsúti polgármester-vállalkozó kissé még méreten alulinak számít a magyar államkapitalisták között, de azért él, mint hal a vízben, cégbirodalma a 2013-ashoz hasonló teljesítményt nyújtott tavaly: 15,3 milliárdos forgalom és 1,57 milliárdos profit mellett 1,8 milliárdos osztalékot vett fel.
Simicska-birodalom: csúcson
A megrendelések teljesítésének átfutási ideje miatt a 2014-es számokon még nem látszik az Orbán-Simicska konfliktus. A birodalom ékköve, a Közgép például elképesztő rekordévet zárt: 113 milliárdos forgalom, 13 milliárdos profit, 11 milliárdos osztalék. A teljes Simicska-Nyerges-Fonyó érdekeltségei csoport számításaink szerint közel 18 milliárdos nettó osztalékot termelt.
Szíjj László és Varga Károly: a Közgép nyomában
A két tiszakécskei üzletember szűkebb pátriáján és az építőipari berkeken kívül továbbra is viszonylag ismeretlen, pedig egyre gigantikusabb kapacitás és vagyon felett diszponálnak. Az általuk összefogott csoport legfontosabb tagja a Duna Aszfalt. A cég tavalyi, 86,5 milliárdos forgalma nagyobb, mint a Közgépé bármikor 2013-ig! Az előbbi nyeresége is az árbevételhez mérhető tempóban nőtt, 7,4, illetve 5,6 milliárd forintra.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő június 4-i, idei 23. lapszámában, ahol Andy Vajna és Tiborcz István cégeinek helyzetét is elemeztük.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.