brusszel


Origo eladása - Mindegy csak ne Habony Árpád legyen a vevő?

Figyelő Online
2015.07.02  14:00   
mail
nyomtatás
Sokat kereshet a Magyar Telekom az Origón, ám a távközlési cég vezetése valószínűleg mégsem lesz maradéktalanul boldog, ha Habony Árpádhoz kerül a portál. Az online mellett a rádiókban erősítene a kormánypárti médiabirodalom, valószínűleg Simicska Lajos frekvenciájára hajtanak. A testnedvezés tanulsága, hogy nem jó, ha egy kézben van minden kommunikációs csatorna.
A köztéri hirdetések alakulnak, napi és hetilap már van, tévé több is. Az online vonalon azonban eddig nem igazán sikerült megvetnie a lábát a kormányközeli médiának. Bár Habony Árpád egy ideje már próbálkozik a web meghódításával, a miniszterelnök bizalmasának eddig minden kísérlete kudarcba fulladt. Ágazati szakértők közül többen úgy vélik: a Fideszes politikai stratéga mostanra rájött, hogy a semmiből nem képes egy működő, komoly látogatottságot hozó hírportált felépíteni. Feltehetőleg ez lehet a magyarázata annak, hogy amint kiderült, a Magyar Telekom (MT) a korábbi elképzelésekkel ellentétben túladna az Origón, sokan máris a Habony-művekkel hozták kapcsolatba a portált.

CSAK HABONYT NE
A Magyar Telekom (MT) eredetileg nem akarta eladni az Origót. Az alapkoncepció az volt, hogy a távközlési cég a Central Média Csoport Zrt-vel közösen hoz létre egy vegyesvállalatot, amely a jövőben kezeli a médiaérdekeltséget, és amelyben az MT csak egy kisebbségi részesedést tart meg. Ez a forgatókönyv azonban megdőlt, több forrásból is úgy hallottuk, hogy a német tulajdonoson nem sikerült átverni. A Deutsche Telekomnál (DT) állítólag az volt a hozzáállás, hogy ha már eddig szenvedtek a média portfólióval, akkor legalább valami pénzt is hozzon a konyhára.

Ezért döntött a magyar leány a hírportál, egészen pontosan a teljes Origo Média és Kommunikációs Zrt. eladása mellett, amely a nevét viselő site-on túl még számos webes és médiaérdekeltséggel rendelkezik. A Figyelő úgy értesült, hogy a távközlési csoport már meg is bízott egy nagy pénzügyi tanácsadó céget az ügylet lebonyolításával, és első körben - amint erről a Világgazdasági is írt - több mint 10 piaci szereplőtől kértek be ajánlatokat.

A potenciális vevők közül pedig több állítólag már a cég meghirdetése előtt is komolyan érdeklődött az Origo iránt. Úgy tudjuk, hogy az eredetileg tervezett partner, a Central Média mellett valóban ilyen a Habony Árpádhoz köthető Modern Média Group is. Utóbbi ráadásul korántsem esélytelen a cég megszerzésére, hiszen az Origót a pletykák szerint az viheti, aki a legtöbbet ajánlja érte. Habonyék esetében pedig komoly sansz mutatkozik rá, hogy a piacinál magasabb árat is hajlandóak fizetni, lévén nem csak üzleti céljaik vannak az internetes hírportállal.

Részletek a Figyelőben!
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék: HabonyOrigo

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.