A nők szerepe az autóiparban is erősödik
Figyelő Online
2015.09.01 16:10 frissítve: 2015.09.01 13:30
Legyen szó mérnöki, menedzseri vagy felsővezetői szintről, az idei évtől kezdve a nők arányának növelésére koncentrál a cégcsoport. A világszerte közel kétszázhúszezer főnek munkát adó Continental konszern HR területekért felelős igazgatótanácsának tagja, Dr. Ariane Reinhart magyarországi látogatása során adott interjút a Figyelő Online-nak.
- Hogyan működik a mindennapi gyakorlatban a női kvóta szerepe cégüknél?
- A diverzitás támogatása kiemelt menedzsment feladat. A Continentalnál nem csak, hogy elutasítjuk a diszkrimináció minden formáját, hanem teljes mértékben elismerjük a diverzitás fontosságát és értékeit. Azonban hiába állnak sorban a magasan képzett, különösen tehetséges nők, még mindig nincsenek elegen vezetői pozíciókban. Ezen szeretnénk változtatni, ezért 2020-ig azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a két legfelsőbb vezetői szinten a nők aránya elérje a 16 százalékot. Jelenleg a magyarországi menedzsment esetében túl is haladtuk ezt az arányt. A hosszú távú célunk azonban az, hogy egyáltalán ne legyen szükség kvótákat alkalmazni a teljesítmény mérésére. A növekedés érdekében folyamatosan szükségünk van új munkatársakra - nem tehetjük meg, hogy figyelmen kívül hagyjuk tehetséges emberek egész csoportját.
- Mi jelenti a munkaerő kihívásait az autóiparban?
- A technikai innovációkra jellemző felezési idő mára még rövidebbé vált. A feladat már nem csak az, hogy lépést tartsunk ezzel a tempóval, hanem hogy időben jelezzük előre, illetve kezdeményezzük a változást. Egy új gépet gombnyomásra beüzemelhetünk, de természetesen a tehetséges emberekkel már nem ez a helyzet. Rendkívül fontos tehát, hogy összehangoljuk a technikai innovációkat és a munkaerő fejlesztését ezekben az egyre rövidülő periódusokban, ez pedig hatalmas kihívást jelent a HR számára.
- Milyen a jó toborzási taktika?
- Ahelyett, hogy a hivatalos képzettségi előírásokhoz ragaszkodnék, én például minden egyes jelöltet egyénileg vizsgálok meg, és utána eldöntöm, mely készségei és képességei válhatnak a vállalatunk előnyére. Tehát nem adnék neki olyan feladatokat, amelyek túlságosan megkötnék a kezét, mert úgy nem tudna fejlődni. Olyan változási folyamatokat kezdeményezünk tehát, amelyek biztosítják, hogy az éllovasok között maradunk az iparági versenyben. A HR számunkra nem az „emberi erőforrás menedzsmentet" jelenti, hanem „emberi kapcsolatok menedzsmentjét".
- Milyen a magyar munkaerő, melyek a tapasztalataik?
- Magyarországon a Continental több mint hatezer főt foglalkoztat, és a folyamatban lévő beruházások és bővítések kapcsán is sokaknak biztosít megélhetést. Ez is jól tükrözi a piacba és magyar munkaerő tudásába vetett bizalmunkat. 2014-ben több mint 30 millió eurót fektettünk be Magyarországon. 2015-ben még ennél is többet tervezünk. HR szempontjából nagyon érdekes látni, hogy hogyan tudunk mi itt a HR részlegen ténylegesen nyereséget termelni a vállalatnak. Magyarországon a 10 legvonzóbb munkáltató egyike a Continental Automotive, ezért további, akár még gyorsabb bővülésre számítunk. A cégcsoport vállalati kultúrája négy fő értékünkön alapul, ezek a bizalom, a győzni vágyás, a cselekvés szabadsága és az egymásért cselekvés. Ezeket az értékeket a világ minden pontján képviseljük.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.