Közösen működtetik a magyar és a román légteret
Figyelő Online
2015.09.02 13:51
Közösen működteti a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. és a romániai ROMATSA a két ország légterét egy új, határokon átívelő, szabad légtérhasználatot biztosító koncepció alkalmazásával
A HungaroControl szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a repülőgépek a lehető legrövidebb útvonalakon, az eddigi töréspontok kiküszöbölésével repülhetnek a két ország légterének be- és kilépő pontjai között.
Az együttműködéssel létrejött, megközelítőleg 1000 kilométer kiterjedésű légtérben a járatok üzemeltetői nem az előre kijelölt, kötött útvonalakhoz igazodva, hanem azoktól függetlenül, szabadon, a számukra legkedvezőbb módon tervezhetik meg repüléseiket. Így a repülőgépeknek kevesebb üzemanyagra lesz szükségük, ezáltal több utast vagy árut szállíthatnak, időt és energiát spórolnak meg.
A szolgáltatás elsősorban a hosszabb távon közlekedő járatok számára előnyös - olvasható a szakszolgálat közleményében.
A két ország légterének együttes működtetése az első közép-európai, határokon átívelő szabad légtérhasználatot biztosító koncepció, amely a térségben eddig egyedülálló módon két, úgynevezett funkcionális légtérblokkban működő szolgáltató különböző irányító rendszereinek használatával valósult meg.
A szolgáltatás éjféltől reggel hat óráig 105 ezer és 660 ezer láb (3 ezer és 20 ezer méter) magassági értékek között vehető igénybe.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.