Az európai körfuvarokat végző vállalkozásoknál is napirenden van a kérdés: a határellenőrzésekből és az ebből eredő késedelmekből kifolyólag ezek a cégek jelenleg 5 százalékos forgalomcsökkenéssel üzemelnek - vázolja a helyzetet Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary ügyvezető főtitkára. Hozzáteszi: amennyiben a probléma tartóssá válik, ugyanazon fuvarfeladat teljesítéséhez tizedével több járműre és gépjárművezetőre lesz szükség, ami csökkenti a bevételtermelő képességet.
Kieső fuvarok
Ami a többletköltségeket illeti, a NiT Hungary információi szerint az osztrák határellenőrzés miatti szlovák kerülő egy fuvarnál egy irányban mintegy 60 eurós plusszal jár. Van olyan tagvállalkozásuk, amely heti szinten 160 exportmegbízás mellett a késedelmek, illetve a kieső fuvarok okán három hónapra már most mintegy 150 ezer eurós (közel 50 millió forint) veszteséget prognosztizál.
A fuvarozók egyetértenek abban, hogy amennyiben a fenti jelenségek tartósak lesznek, át kell hárítaniuk az ebből fakadó többletköltségeket. Az eddigi információk alapján a helyzet romlása, elhúzódása esetén 15-20 százalékos fuvardíjnövelésre lehet szükség - mondja Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap szeptember 24-i, idei 39. lapszámában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.