brusszel


Közeleg az újabb TV-s forradalom?

Figyelő Online
2015.10.07  22:40   
mail
nyomtatás
Az Invitel látva a legfrissebb netes tendenciákat felgyorsította a beruházásait.
Ha kíváncsi vagy hogy pár év múlva mi lesz a hazai trend csak nézd meg, hogy mi folyik most az Egyesült Államokban - ennek a taktikának a szellemében a média szereplői jó ideje feszülten várják, hogy a Netflix-hez hasonló internetes tartalomszolgáltatók megrázzák a hagyományos televízió-csatornák most még beton-biztosnak tűnő pozícióit.
Bár a várva várt forradalom még mindig nincs belátható közelségben, a tartalom-fogyasztási szokások már elindultak a változás útján: a felmérések szerint itthon a 7 és 14 év közöttieknek már csak a 66 százaléka fogyaszt rendszeresen hagyományos TV-s tartalmat. A kiszemelt müsorokat bizony egyre többen a webről vadásszák le.

Ahogy az Invitel szerdai sajtótájékoztatóból kiderült, a távszolgáltató látva a legfrissebb trendeket a tervezetthez képest felgyorsította a beruházásait. A cég tavasszal bejelentett és mára teljesített fejlesztésein túl az év végéig újabb 40 ezer végpontot ad át, így már a szolgáltatási területén található fogyasztási helyek fele alkalmassá válik a korábbinál lényegesen nagyobb sávszélességű internetkapcsolat bekötésére.
Viszont a cég belső felméréseiből az is kiderült, hogy hiába terjed a „többképernyős" televíziózás, akár csak a többi európai piacon, a tévézésben nálunk is még mindig a linearitás a meghatározó. Épp ezért erre a szegmensre erősítenek a leginkább: az Invitel ma a legteljesebb, 165 tévé- és rádióadóból álló csatornaválasztékot biztosítja ügyfeleinek. Csak a HD palettájuk 28 csatornából áll. Az egyetlen amiben lemaradnak a versenytársaiktól azaz OTT (over-the-top) terület (azokat a webes műsor-szolgáltatásokat hívjuk így amikre az internetszolgáltató nincs befolyással; tipikus példái a netes videotékák).

A nagy hazai szereplők közül az Invitel az egyetlen, akinek nincs OTT szolgáltatása. A sajtótájékoztatón kiderült, hogy ez annak köszönhető, hogy még kevés az igény rá. A piacot viszont folyamatosan figyelik és készek rá, hogy amikor eljött az ideje ők is megvessék a lábukat ezen a még viszonylag friss területen.

A rendezvényen szó esett a szektor egyik Achilles-sarkáról is: a csatornák rugalmas csomagolhatóságáról. Az, hogy a felhasználó maga válassza ki, hogy pontosan mely adókat szeretné megrendelni még mindig egy megvalósíthatatlan utópiának tűnik, de efelé a jövőkép felé már sikerült megtenni az első lépéseket. Az Invitelnek például van egy Mixer minicsomagja, amelynél a rendelő 30 -főleg tematikus- csatornából azt az 5-öt vagy 10-et válogathatja össze, amely a leginkább érdekli.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék: InvitelTVOTT

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.