brusszel


A magyar fogyasztók utoljára 2010-ben gondolkodtak így

Figyelő Online
2015.11.03  14:33   
mail
nyomtatás
Ötéves csúcsot ért el a magyarországi fogyasztók bizalmi indexe, a harmadik negyedévben 6 ponttal 61 pontra nőtt az előző negyedévhez képest, ami az egyik legnagyobb mértékű növekedés a világszerte felmért 61 ország között - közölte a Nielsen kedden az MTI-vel.

A piackutató cég adatai szerint a mostaninál magasabb értéket a magyar fogyasztók bizalmi indexe legutóbb 2010 második negyedévében ért el, akkor 65 ponttal. A felmérés szerint az európai fogyasztói bizalom összességében már a harmadik egymás után következő negyedévben nőtt, a kontinens átlaga 79 pont után 81-re emelkedett. A globális átlag pedig a második negyedévi 96 pont után rekordot jelentő 99-re nőtt, ami a legnagyobb mutató a Nielsen felmérésének 2005 óta tartó történetében.

Kiemelik, hogy az index három összetevője közül a magyar válaszadók vásárlási kedve nőtt leginkább: 17-ről 21 százalékra. A saját személyes pénzügyi kilátásairól a következő 12 hónapra vonatkozóan a válaszadók 24 százaléka adott pozitív előrejelzést, a második negyedévi 22 százalék után. Egy százalékponttal 14 százalékra javult az index harmadik alkotó elemének mutatója, azaz Magyarországon a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 14 százaléka látja jónak.

Európába érve

A világon az index legnagyobb növekedést elért tizenhárom országa közül 11 európai. Közéjük tartozik plusz hat ponttal Magyarország is. Más földrészt csak az éllovas Egyesült Államok képvisel plusz 18, valamint Egyiptom plusz 5 ponttal. Európában kiemelkedően emelkedett a lengyelországi (80) és a portugáliai (66) index, tíz, illetve kilenc ponttal, a második negyedévhez képest. Németországban, Európa legnagyobb gazdaságában három ponttal nőtt az index és elérte a 100-at, ami az optimizmus határát jelenti a matematikailag 200 pont kiterjedésű skálán. Az Egyesült Királyságban immár a hetedik egymás után következő negyedévben erősödött a bizalom, plusz négy ponttal 103-ra, ami 2005 óta a legmagasabb brit mutató.

A Nielsen több mint 30 ezer internet-felhasználó megkérdezésével, 2015. augusztus 10. és szeptember 4. között vizsgálta világszerte fogyasztói hangulatot.

Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.