brusszel


Mi a gond az új villamossal?

Figyelő Online
2015.11.18  12:49   
mail
nyomtatás
Komoly koncepcionális hiba húzódhat a spanyol CAF villamos múlt hétfői budapesti balesete mögött - írja a nol.hu.
Komoly koncepcionális hiba húzódhat a spanyol CAF villamos múlt hétfői budapesti balesete mögött - írja a nol.hu. A próbajáraton lévő jármű ráfutott az 1-es villamos vonalán előtte haladó Tatra villamosra a Hengermalom útnál. A BKV öt nappal később bejelentette, hogy a szakértői vizsgálatok lezárultáig nemcsak a tesztelés alatt álló hosszú, hanem a már átvett, menetrend szerint közlekedő rövidebb szerelvények forgalomba adását is szüneteltetik biztonsági okból.

A BKV, a rendőrség és az engedélyező hatóság által indított szakértői vizsgálat a sínfékrendszer mellett a jármű vezérlésére is kiterjed, ám egyelőre nem találják a baleset pontos okát. Az viszont bizonyos, hogy nem emberi mulasztás miatt következett be az ütközés, a jármű egyszerűen nem állt meg, a fékek nem az előírások szerint működtek - olvasható a portálon.

A Népszabadság információja szerint a jármű fékjei közül több ki volt iktatva, ám az erre vonatkozó jelzés nem jelent meg a vezetőfülkében. Egyelőre azt sem tudják, hogy miért nem működött az összes fék, beleértve a második körös fékrendszert.

Mindez súlyos koncepcionális hibára utalhat, ami nem volt előre jelezhető a CAF által hozott nemzetközi független szakértői bizonyítványból, és eddig nem tűnt fel az engedélyező Nemzeti Közlekedési Hatóságnak sem.

A baleset okának pontos meghatározása nélkül egyelőre csak találgatni lehet, hogy a hiba kiiktatásához újra kell-e kábelezni az összes szerelvényt, vagy a szoftvert kell módosítani.

Nem ez volt az egyetlen galiba a spanyol villamosokkal. Januárban kiderült, hogy a közlekedési hatóság kiegészítő vizsgálatokat kért az 1-es villamos új, kelenföldi szakaszának átadása előtt. A hatóság ugyanis az engedély kiadása előtt legalább egy hídmérnök számításait látni szerette volna arról, hogy a Rákóczi híd valóban elbírja-e a tervezettnél két-három tonnával nehezebb spanyol villamosokat. Csakhogy a BKK sem a számításokat, sem a próbaterhelést nem rendelte meg előre.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék: CAFvillamos

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.