Fogy a támogatás
Így az idei finanszírozási helyzet már nem néz ki vészesnek. A következő két év azonban már vet fel kérdőjeleket, mivel a kormány a budapesti közlekedés támogatását az idei 18 milliárdos költségvetési normatíva után 2017-ben 3 milliárddal csökkenti, majd azt követően még egyszer ugyanennyivel.
Ráadásul van egy olyan tényező, amely miatt szinte biztosra vehetjük, hogy még ennyi ideig sem lesz nyugalom a budapesti közlekedés körül. Az érdekképviseletek nincsenek kibékülve a fizetésemelési ajánlat hiányával, az Egységes Közlekedési Szakszervezet 5 százalékos bérfejlesztést követel - erősítette meg lapunknak Nemes Gábor elnök. Ez néhány héten belül sztrájkhoz vezethet. Pár éves távlatban az érdemi emelést már csak azért sem lehet megúszni, mert a járművezetői munkakörökben is egyre erőteljesebb a nyugatra vándorlás.
Szűk esztendők?
A nemzetgazdasági miniszter elvileg már széttárhatja a kezét, hiszen a forrásmegosztásról szóló törvénybe beleírták, hogy a Budapestet megillető (100 milliárdot meghaladó) helyi iparűzésiadó-bevételből először a helyi közlekedést kell finanszírozni. Azaz, ha nem változik a kabinet főváros-politikája, szűk esztendők elé nézhetnek a fővárosi színházak, az állatkert, és útfelújításokra is kevesebb maradhat. Hacsak nem vonhat be új forrást Budapest, például a dugódíj révén. Ha nem, alighanem a csörték is újrakezdődnek.
A témáról részletesen olvashat a Figyelő hetilap január 21-i, idei 3. lapszámában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.