A gazdasági-pénzügyi újság Jim Farleyt, a Ford európai részlegének ügyvezető igazgatóját idézte, aki Craiován - a Ford romániai telephelyén - elmondta: 2017 őszétől Romániában gyártják az európai piacra szánt Ecosport hobbiterepjárót, ezért válik szükségessé a beruházás.
A romániai üzemben a B-Max modellt szerelik össze, amely a román média szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ugyanis nem elég népszerű az eredeti várakozásokhoz képest. Az alacsony kereslet miatt a gyár kapacitásának csak fele van kihasználva, és a Ford vezetői hosszabb ideje tárgyalják annak lehetőségét, hogy egy második modellt is Craiován gyártsanak.
A vállalat vezetői szerint növekvő kereslet mutatkozik a hobbiterepjárók iránt, ezért úgy vélik, itt a megfelelő alkalom, hogy Európába költöztessék az európai piacra szánt Ecosport modell gyártását.
A Ziarul Financiar megemlíti, hogy az amerikai Ford közvetlen konkurenciája lesz a francia Renault által működtetett romániai Dacia gyárnak, amelynek a szintén hobbiterepjáró Duster modellje népszerű.
A Dacia Románia legnagyobb exportőr vállalata, a Ford a negyedik helyen állt a legnagyobb romániai exportáló vállalatok tavalyi toplistáján. A Ford Romániának 2600 alkalmazottja van, 2014-ben 912 millió euró árbevételt ért el.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.