Figyelő Online
2016.04.10 10:32
Csatornánként havonta több mint 820 termékmegjelenítéssel találkozhatnak a tévénézők - tudható meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) honlapján olvasható tanulmányból, amely a két piacvezető kereskedelmi televízió műsoraiban közel 10 ezer termékelhelyezésről ad számot.
A következtetések alapján a termékmegjelenítési hirdetési gyakorlat egyre inkább közelít a műsorszám-támogatáshoz: azoknak a termékeknek vagy szolgáltatásoknak az ötöde ugyanis, amelyek a tévéműsorokban tavaly július elejétől december végéig megjelent, az adott műsorszámot általánosan szponzoráló márkához kapcsolódott.
Az MTI-vel pénteken ismertetett jelentés szerint a corporate placement (amikor csak a név vagy a logó tűnik fel) és a tényleges termékmegjelenítés aránya az előző fél évhez képest felcserélődött: a második fél évben az utóbbi vezetett 58 százalékkal.
Mind az RTL Klubon, mind a TV2-n körülbelül ezer-ezer márka tűnt fel, az előbbi adón a 6x6 Taxi hirdetett legtöbbször (122 alkalom), az utóbbin a Dr. Oetker (131). A két televíziót összesítve figyelembe véve az Adidas került első helyre (168), a Nike a második (154), a Sziget Fesztivál pedig a harmadik (132) lett, a leggyakrabban megjelenő termékosztály viszont a személyautóké volt (820). A legtöbb márkát (1325) a TV2 Aktív műsora vonzotta, míg az RTL Klubon a Fókusz (959) vezet.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.