brusszel


Aktív érdeklődés a reklámadó körül

Figyelő Online
2016.04.21  11:02   
mail
nyomtatás
A Magyar Reklámszövetség Jogi Tagozata és a Kreatív közösen rendezte meg április 19-én „A reklámtörvény-változások és reklámadó-elszámolás megfelelő alkalmazása a gyakorlatban" című workshopját. A közel 60 résztvevőnek a bónusz törvényről és a reklámadóról szóló előadások mellett alkalmuk nyílt az MRSZ Jogi Tagozatának hat képviselőjétől is választ kapnia feltett kérdéseire, de az ezt igénylő résztvevők akár one to one jogi tanácsadást is kérhettek. Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke kiemelte: „ A vártnál nagyobb, aktív érdeklődés egyértelműen mutatja, hogy a reklámpiac minden szegmense - a hirdetőktől kezdve, a szolgáltatókon keresztül a médiáig bezárólag - igényli az edukációs jellegű tematikus workshopokat a jogszabályváltozások gyakorlati alkalmazásáról is, amelyek szervezésében a Magyar Reklámszövetség aktív szerepet kíván vállalni."

A Magyar Reklámszövetség Jogi Tagozatának állásfoglalását a reklámtörvény változások (ún bónusz törvény) elszámolási tapasztalatairól, és a piacon még mindig nyitott kérdésekről Dr. Nemes Ákos, (NUIR - Dr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda) ismertette. Előadásában kiemelten foglalkozott azzal, hogy a hatósági értelmezés és iránymutatások hiányában milyen szakmai trendek alakultak ki; valóban a szerződéses konstrukciótól függ, hogy egy adott vállalkozás mely reklámpiaci szereplőnek minősül. Valamint szót ejtett az árengedmény és reklámközzétételi díj ellentétes hatásáról is.
A reklámadó elszámolás gyakorlatáról tartott előadásában Dr. Pánszky Gyula, az MRSZ Jogi Tagozatának elnöke (Pánszky Ügyvédi Iroda) kitért többek között a közzétevői adóra, a saját célú reklám elhatárolására, a közzétevői nyilvántartásra, a megrendelői adóra, a közzétevői nyilatkozat jelentőségére, és a mentesüléssel kapcsolatban felmerülő kérdésekre. Legvégül a megrendelői láncolat és a társasági adóalap korrekciójáról is szót ejtett.

Dr. Kanyó Lóránd, a Nemzetgazdasági Minisztérium Jövedelem és Forgalmi Adók Főosztályvezető-helyettese a reklámadóról tartott előadásában többek között részletesen kifejtette, hogy mikor beszélhetünk saját célú reklámról; hogyan helyes alkalmazni a közzétevői nyilatkozatot.

Az MRSZ Jogi Tagozatának célja, hogy a Reklámszövetség tagjai és a marketingkommunikációs szakma szereplői tisztában legyenek a tevékenységükre vonatkozó jogszabályokkal jogszabályváltozásokkal (pl. reklámadó, reklámtörvény) és a hatósági gyakorlattal. Ennek érdekében a Jogi tagozat meghatározó szerepet kíván betölteni a reklámozásra vonatkozó és általában a médiával kapcsolatos jogszabályok népszerűsítésében, ismertetésében, értelmezésében és oktatásában, elsősorban az MRSZ tagjai, de tágabb értelemben a teljes piac számára.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.