A Ford 2009 óta működteti üzemét a dél-romániai Craiován, ahol a B-Max típusú járművet és az Ecoboost motort gyártja. Az elmúlt hét év alatt öt esztendőt veszteséggel zártak, kivételt képez 2013, amikor 15,6 millió euró nyereséget könyveltek el, valamint 2014, amikor 5,7 millió euró profitjuk volt.
Tavaly 9 százalékkal kevesebb, 48 ezer járművet szereltek össze a Ford romániai gyárában. A gyártás az idei év első négy hónapjában is 4 százalékkal, 18 ezer járműre csökkent a tavalyi hasonló időszakhoz mérten.
A 3655 alkalmazottal indult gyár jelenleg mintegy 2700 dolgozót foglalkoztat.
Az amerikai gyártó márciusban közölte, hogy 2017 őszéig 200 millió eurót ruház be romániai üzemébe, ahol gyártani fognak egy második modellt is, az európai piacra szánt Ecosport hobbiterepjárót.
Romániában a Ford mellett a francia Renault tulajdonában levő Dacia gyárt még autókat, a két üzem kapuját tavaly több mint 387 ezer jármű hagyta el.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.