Milo Djukanovic ugyanis már több mint negyedszázada az első számú vezetője a 650 ezres ex-jugoszláv államnak. Szinte megingathatatlannak tűnő hatalmát - személyes karizmáján és kiemelkedő politikai éleslátásán kívül - nagyrészt annak köszönheti, hogy ellenzéke megosztott.
Montenegróban a legjelentősebb politikai erő még mindig Djukanovic elvileg szociáldemokrata, valójában inkább az opportunizmust ideológiájává emelő pártja a DPS, Djukanovic ellenzéke pedig kétféle, egymással nem kompatibilis irányt képvisel. Egyfelől ott vannak a DPS-hez hasonlóan nyugatos, de a Djukanovic-rendszer korrupcióját, kliens-rendszerét és sok tekintetben autoriter kormányzását elutasító pártok, másfelől pedig a szerb- és újabban oroszbarát, az ország NATO-csatlakozását ellenző, európai közeledését pedig szkeptikusan figyelő formációk.
Itt most következhetne egy felsorolás, hogy az egyes blokkoknak melyik pártok a tagjai, de a miniállam politikai palettája XXL-es méretű, ráadásul osztódással szaporodik, és állandó a helyezkedés. Csak az elmúlt választás óta három parlamenti párt vált ketté, így minden tizedik képviselő ma más pártban ül, mint aminek a színeiben négy éve bejutott a parlamentbe.
A két ellenzéki blokk alapvető világnézeti kérdésekben nem ért egyet, közös panaszuk viszont a választások tisztasága. Szerintük a negyed százada kormányzó DPS úgy használja az állami szervezeteket, például a rendőrséget vagy a választási listákat kezelő hivatalt mintha azok a párthoz tartoznának. A közmédia elfogult, egyes kereskedelmi médiák tulajdonosai más vállalkozásaikon keresztül szintén az állam lekötelezettjei. Az állami állások betöltése, a közbeszerzések elnyerésének alapfeltétele a politikai lojalitás, így kliens állam jött létre, magával hozva a politikai élet minden szintjén megjelenő korrupciót.
Az ellenzék szerint a választás előtti átmeneti kormány megalakulása önmagában felér egy kisebb győzelemmel, mert megmutatta a választóknak, hogy Djukanovic és pártja legyőzhető, és ez bátorítóan hat majd rájuk a választófülkében. Elemzők szerint ugyanakkor kérdéses, hogy az idegen közegbe érkező egy-egy ellenzéki politikus ilyen rövid idő alatt mennyire lehet ráhatással egy teljes kabinet működésére, vajon mennyire zárnak össze előtte a kormánypárthoz lojális tisztségviselők.
Az ellenzék ideológiai törésvonala ugyanakkor híven tükrözi, hogy Montenegró hagyományosan Oroszország és a Nyugat érdekeinek ütközőzónája. Oroszországgal elsősorban a történelmi hagyományok miatt jó a kapcsolat, ezt azonban sem a politika, sem a gazdaság nem tölti meg tartalommal. Politikailag Montenegró egyértelműen a Nyugathoz húz - annak idején Koszovó függetlenségének elismerése, illetve a csatlakozás az Oroszország elleni gazdasági embargóhoz egyértelmű döntések voltak. Jelentős orosz gazdasági érdekeltség - mióta az Oleg Gyeripaszka oligarcha által egykor birtokolt podgoricai alumínium kombinát gyakorlatilag csődbe ment - már nincs az országban, leszámítva a tengerparti inagatlanokat, amiket orosz magánemberek váasároltak fel a 2000-es években.
Az EU-csatlakozás népszerűbb projekt, a lakosság 70-75 százaléka támogatja, de kérdés, mikorra lehet realitása. A csatlakozási tárgyalások 35 fejezetéből 22-őt megnyitottak, két egyszerűbbet már le is zártak. Az elsőnek megnyitott két fejezet a korrupcióval és szervezett bűnözéssel foglalkozik - egyben ezek lesznek az utolsók, amiket lezárnak majd.
Montenegró és az EUMarine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.