brusszel


A kormány nekimegy a vasúti adócsalásnak

Figyelő Online
2016.06.15  10:16   
mail
nyomtatás
Kiterjesztené a vasútra is a közúton működő elektronikus áruforgalom-ellenőrző rendszert a kormány.
Elektronikus vasúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (eváer) néven vezetné be a kormány - a közúti fuvarozói adatszolgáltatáshoz hasonlóan - a vasúti szállítmányok online nyomon követését - írja a Magyar Idők. Az érintett társaságokkal a kormány és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal is egyeztet.

- A vasúttársaságoknál, köztük a hazai árufuvarozási piac több mint kétharmadát lebonyolító Rail Cargo Hungariánál (RCH) megértik a kormányzat törekvését, hogy kiszűrje az áruforgalomból az adócsalási céllal feladott tételeket - mondta a lap kérdésére Kovács Imre, a cég igazgatóságának elnöke. Örömmel tapasztalják: a kormányzat hajlik rá, hogy figyelembe vegye a vasúti árufuvarozás sajátosságait, amikor kiválasztja az ellenőrzés eszközeit.

A szakember elmondta, hogy a vasúti árufuvarozás jelen állapotában is sokkal szabályozottabb, mint korábban a közúti fuvarozás volt. Ahhoz, hogy egy közúti járművet megrakjanak és célba juttassanak, az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszer (ekáer) 2015. január 1-jei bevezetése előtt csak a menetlevél kitöltésére volt szükség.

A vasút működése sokkal bonyolultabb - hívja föl a figyelmet a lap. Egy vasúti szerelvény közlekedtetéséhez engedélyre van szükség a pályakapacitás-elosztótól, meg kell rendelni a rendező pályaudvari szolgáltatásokat, a tolatást, az áru mozgatását, ezeket szintén dokumentálják. A szerelvény közlekedését a forgalomirányítás követi nyomon a pályahálózaton, nem tűnhet el egy teljes vonat - mint ahogy a szóbeszéd szerint egyes, olajat szállító szerelvényeknek nyomuk veszett a 90-es években -, és nem lehet önkényesen rakodni a forgalmi okból félreállított teherkocsikat.

Különösen jól dokumentáltak a nemzetközi konténerforgalomban szállított áruk - magyarázta Kovács Imre. A tengeri kikötőkben tételesen átvizsgálják és regisztrálják az árukat, a konténerek zártak, emellett szerelvényben, irányvonatként közlekednek. Hazánkban összesen három olyan terminál van, ahol konténereket kezelnek, vagyis ezeknek a vonatoknak az országon belüli mozgása is előre meghatározott.
Kapcsolódó cikkek
Magyar Idők
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.