1800 nap - pontosan ennyi ideig tart egy ötletből a saját területén vezető márkát felépíteni az európai piacon. Az Angloville, a „nyelvi sziget" programok úttörője, az igencsak telített nyelvoktatási piacra készült betörni, ennek egyetlen módja pedig az volt, ha feje tetejére állítják az addig bevett oktatási rendszert.
A kezdetekkor az Angloville egy igencsak kockázatos innovációra tett fel mindent - létrehozott egy olyan nyelvi szigetet, amelyet brit, amerikai és ausztrál lakók népesítettek be. A külföldiekkel való kapcsolatnak köszönhetően az akkor még ismeretlen márka egy olyan angol anyanyelvi környezet élményét tette elérhetővé az ügyfelek számára, ahol egyszerre sokféle akcentus van jelen és a nyelvi korlátok anélkül leküzdhetők, hogy ahhoz külföldre kelljen utazni. A program úgy lett kialakítva, hogy valódi nyelvi környezetet biztosítson, ahol természetes, hogy mindenki angolul beszél.
A nyelvi szigeten ugyanannyi anyanyelvi van jelen ahány tanuló, így biztosítható a folyamatos egyéni foglalkozás minden résztvevő számára. A program során a tanulók olyan gyakorlati szituációkon keresztül fejlesztik nyelvtudásukat mint a tematikus beszélgetések, viták, tárgyalás, vagy a való életből vett helyzetek szimulálása szerepjátékon keresztül. Az egyik alapszabály, hogy nem szabad más nyelven beszélni, csak angolul. Az Angloville-ben így tényleg nincs menekvés az angol elől.
 |
Az Angloville nemzetközi márkává fejlesztésének gondolata egy magyar és két lengyel társalapító fejében született meg. A közép-európai gyökerek ellenére, méretéhez képest, nehéz lenne nemzetközibb céget találni: a csapat tagjai 10 országból érkeztek, az alapítók pedig mind brit vagy amerikai egyetemeken tanultak. Horváth Alex, a magyar társalapító korábban három kontinensen is dolgozott, diplomáját pedig Chicagóban, a Northwestern University-n szerezte. Sikeres tanácsadó karrierjét 8 év után adta fel, hogy saját, élményt és értéket egyszerre közvetítő vállalkozásba kezdjen.
Az olyan nyugati típusú oktatás elterjesztését tűzte ki célul, amelyben a kreatív, élményalapú és gyakorlati tanulásé a főszerep, és amely szakít a tankönyvekkel és a klasszikus nyelvtanfolyami felépítéssel. Úgy látja, a hagyományos oktatási rendszer elérte korlátait, egyre inkább érezhető azok frusztrációja, akik a rendszeres nyelvórák ellenére sem tudnak megfelelő magabiztossággal helytállni a mindennapi vagy üzleti kommunikációs helyzetekben.
A csapat innovatív módszerét eddig már Lengyelországban, Magyarországon, Romániában, Csehországban, Szlovákiában és Írországban vezette be. 2016-ban több mint 20 országból több mint 5000 résztvevő érkezik a nyelvi szigetekre. Így lett mára egy egyetemi inkubátorból indult start-upból az öreg kontinens egyik vezető, bentlakásos nyelvi programokat szervező vállalkozása.
Az Angloville programjaira a legváltozatosabb hátterű résztvevők érkeznek: szakemberek az üzlet, a politika, a média, a művészet világából éppúgy, mint a legnagyobb vállalatok vezetői és még sokan mások. A nyelvi szigeten megfordult már magyar ex-miniszter és a Forbes listán szereplő egyik leggazdagabb lengyel is.