brusszel


Fejlesztések a Budapest-Prága vasútvonalon

Figyelő Online
2016.07.02  10:56   
mail
nyomtatás
A Budapest-Prága nemzetközi vasúti vonal szolgáltatási színvonalának emelése érdekében együttműködési megállapodásra készül a Cseh Vasutak és a MÁV-START.
Pavel Krtek, a Cseh Vasutak elnök-vezérigazgatója a Vasutas Magazinnak presztízskérdésnek nevezte, hogy tető alá hozzák az együttműködést a magyar vállalattal.

A Cseh Vasutak nemcsak a Prága-Berlin-Hamburg, illetve a Prága-Bécs vasútvonalat akarja színvonalasabbá tenni, hanem a Prága-Budapest vonalat is, ehhez arra van szükség, hogy a magyar és a cseh vasúttársaság szerződésbe foglalja az egységes járműparkra és a szolgáltatások színvonalára vonatkozó követelményeket. Ennek érdekében a magyar fél teljes körűen felújítja a spanyoloktól a kilencvenes évek közepén vásárolt CAF kocsikat, ők pedig pályázatot írtak ki 50 modern, 200 kilométer óránkénti sebességre is képes kocsik beszerzésére, ezzel a Budapest-Prága nemzetközi vonalon jelentősen javulhat a szolgáltatás színvonala - hangsúlyozta a cseh vasúttársaság vezetője.

A cseh vasúttársaság elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Cseh Vasutak az elmúlt öt évben 30 milliárd cseh koronát (mintegy 330 milliárd forintot) fordított a vasútikocsi-állomány fejlesztésére részben uniós, részben saját forrásból, az Európai Unió 2007-2013-as költségvetési ciklusának támogatásaiból összesen 90 új vonatot szerzett be a regionális vonalaira, a következő években pedig évi 2-2,5 milliárd koronát (mintegy 22-27 milliárd forintot) költene a járműpark fejlesztésére.

Pavel Krtek szerint a közép-európai vasúttársaságoknak össze kell hangolniuk a tevékenységüket, hogy képesek legyenek ellensúlyozni a francia és a német nemzeti vasútvállalatok hegemóniáját. Ausztria, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia és Csehország - némely dologban pedig már Olaszország is - közösen igyekszik hatást gyakorolni vasúti ügyekben Brüsszelre - tette hozzá.

Az unió negyedik vasúti csomagjáról és a piac liberalizációjáról Pavel Krtek úgy vélekedett, hogy a Cseh Vasutak nem tudja teljes mértékben megvédeni eddigi piaci pozícióit a liberalizáció kiteljesedése után, visszaszorulhat egyes pályaszakaszokon, de a jobb szerződési feltételeknek köszönhetően akár nyereségesebbé is válhat. Csehországban részlegesen már nyitott a piac, de a vasúti teherszállítás esetében a liberalizáció nem hozta meg a várt eredményeket, a személyszállítás esetében pedig több problémához is vezetett - mondta.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Ötvenmilliárd feletti tőke a startupoknak

Az új ciklus első Európai Uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetése a debreceni Insimu Patient volt, amely tőkét kapott a Hiventurestől.

Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..

Kaposváron oktatják a jövő startup vállalkozóit

Európában is egyedülálló digitális oktatási platformmal és a diploma mellett akár befektetési lehetőségekkel is várja a Kaposvári Egyetem 2017-ben hallgatóit.

Másfél milliárd 6 erős nagyprojektre

A Bay Zoltán Kft. másfél milliárd forintnyi magas hozzáadott értékű kutatási, fejlesztési és innovációs projektek fejlesztését kezdi meg.

top200