brusszel


Sarkalatos pontok a városnéző buszok jövőjében

Figyelő Online
2016.07.14  13:32   
mail
nyomtatás
A menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós pályázat célja a piaci körülmények rendezése, valamint Budapest idegenforgalmi adottságainak megfelelő, színvonalas autóbuszos városnéző szolgáltatás kialakítása - közölte a Főpolgármesteri Hivatal csütörtökön az MTI-vel.
"A Fővárosi Önkormányzat (...) nyitott a vállalkozásokkal és a piaci szereplőkkel történő egyeztetésre", de ebben az esetben figyelembe kell venni, hogy az előkészítés alatt, illetve folyamatban lévő közbeszerzési eljárások lezárásáig "csak rendkívül korlátozott mértékben", kizárólag az előírt formában és keretek között van lehetőség egyeztetésre - áll a hivatal kommunikációs igazgatósága által az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Az úgynevezett hop on, hop off autóbuszos városnéző szolgáltatások az elmúlt évtizedben, főként 2005 és 2008 között épültek ki széles körben Budapesten, "jellemzően szabályozatlan piaci körülmények között". A szolgáltatás jelentősen növeli a főváros idegenforgalmi kapacitásait, de a buszok gyakran zavarják a lakosságot és a közlekedőket, ami a piaci körülmények rendezetlenségével, a műszaki és technológiai elvárások, az egységes szabályozás hiányával magyarázható - írták.

Ez a szolgáltatás a nemzeti vagyonról szóló törvény alapján kizárólagos önkormányzati gazdálkodási tevékenység. Elvégzését az önkormányzat csak koncessziós eljárás keretében adhatja át. A Fővárosi Közgyűlés e kötelezettségnek eleget téve június 8-án döntött arról, hogy 2017-től csak egyetlen cég vagy konzorcium kaphat koncessziót a menetrend szerinti városnéző buszok üzemeltetésére.

A nyilvános koncessziós eljárásra bárki jelentkezhet, aki a feltételeknek megfelel. Az új szolgáltatásnak meg kell felelnie a városképpel, valamint a forgalmi és a közterület-használati adottságokkal kapcsolatos elvárásoknak is - olvasható a közleményben.

Rámutattak: a szolgáltatás arculati elemeit a Fővárosi Önkormányzat szabja meg.
Ezeknek a városnéző járatoknak Budapest idegenforgalmi látványosságait kell bemutatniuk arra alkalmas hálózaton, kijelölt megállóhelyek mentén, a közlekedésbiztonsági és a minőségi szempontok magas szintű figyelembevételével.

Elvárás, hogy a szolgáltató járművei a lehető legkevesebb zajt és káros anyagot bocsássanak ki, törekedve a zéró emissziós technológiák alkalmazására. A járműfejlesztési programnak a benyújtott ajánlatokban is meg kell jelennie a pályázatok egyik műszaki paramétereként - tették hozzá.
A városnéző buszok jelenlegi üzemeltetői korábban szakmai egyeztetést kezdeményeztek a fővárossal, mielőtt a BKK Zrt. kiírná a koncessziós pályázatot.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.