A döntést Charles Breyer szövetségi bíró hozta a kaliforniai San Franciscóban, s ennek értelmében megnyílik az út ahhoz, hogy a német Volkskwagen 14,7 milliárd dollárnyi összeget fordíthasson kártalanításra az Egyesült Államokban. A német autógyártó cég 475 ezer hibás autót vagy visszavásárol vagy megjavít.
Az előzetes hozzájárulás azt jelenti, hogy az októberben várható végső döntésig a károsultak - a külön e célra létrehozott internetes honlapon - kiválaszthatják azt a megoldást, amelyet a maguk számára a legkedvezőbbnek tartanak: visszakérhetik az autó árát vagy kérhetik a megjavítását, de ha akarják, akkor külön, egyedi pert is indíthatnak a német cég ellen.
A megállapodás a VW és az amerikai hatóságok között még a múlt hónapban jött létre. A kártérítés oka, hogy Európa legnagyobb autógyártója olyan szoftvert szerelt az autóira, amelyek meghamisították a gépjármű károsanyag-kibocsátásának mérőszámait, és így a kocsik a jelzettnél valójában negyvenszer több károsanyagot bocsátottak ki, veszélyeztetve ezzel nem csupán a környezetet, hanem az emberi egészséget is.
A botrány kirobbanása után a Volkswagen elismerte a csalást, és késznek mondta magát a hibák orvoslására. Beleegyezett abba is, hogy a vásárlók kártalanítása mellett további 27 milliárd dolláros büntetést fizet be az amerikai környezetvédelmi hatóságnak. Charles Breyer bíró azt követően engedélyezte a megállapodást, hogy meghallgatta tíz ügyvéd álláspontját. Az előzetes jóváhagyás kihirdetése után azonban azt hangsúlyozta, hogy a bíróság október 18-ig semmmiképpen nem hoz végeleges döntést. Addig pedig még meghallgat több érintettet és fogyasztóvédőket is, akik eddig nem kaptak lehetőséget álláspontjuk kifejtésére. "Ez nem egy egyszerű megállapodás, jómagam még soha ne néztem át ennyi dokumentumot" - fogalmazott a bíró kedden délután, a döntés bejelentését követően.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.