Magyar borokat exportál a Tesco
Figyelő Online
2016.09.06 16:35
Húszezer palack magyar bort exportált a Tesco a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba a szeptemberi borfesztiváljára - közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt.
Az áruházlánc borfesztiválján a Magyar Bormustrán "Best buy" (legjobb vétel) elismeréssel díjazott kilenc magyar borfajta mutatkozik be.
A közlemény szerint a vállalat célja, hogy a magyar bort régiós szinten is népszerűsítse. A borvásár lehetőséget ad, hogy a magyar borászatok megismertessék boraikat a közép-európai vásárlókkal.
A Tesco eddig 54 különféle magyar bort, mintegy 2 millió palackot exportált a közép-európai régióba. A cseh áruházakba 830 ezer, a szlovák hipermarketekbe 870 ezer, míg a lengyel boltokba 176 ezer palack került.
Magyarországon tavaly mintegy 22,5 millió palack bort értékesített az áruházlánc. Választékában közel 547 magyar bor található meg. A vállalat 100 magyar pincészettel működik együtt, a legnagyobb magyar bortermelők pedig szinte egytől-egyig szállítói közé tartoznak - ismertetik a közleményben.
Korábbi közlés szerint nyereséggel zárta legutóbbi, 2016. február 29-én zárult gazdálkodási évét a Tesco-Global Áruházak Zrt. Magyarországon: a cég adózás utáni eredménye 13,2 milliárd forintra emelkedett az egy évvel korábbi 68 milliárd forint veszteséget követően. Az értékesítés nettó árbevétele 0,71 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, így 614 milliárd forint volt.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.