Arra hivatkozik, hogy a kaliforniai próbajáratok során az
Uber-autókban ott ül egy „biztonsági" sofőr.
Jogellenesnek nyilvánították az Uber vezető nélküli autóit, mégsem hajlandó visszavonni azokat San Francisco útjairól.
A vállalkozás ezen a héten kezdte meg járművei tesztelését, de a Motoros Járművek Igazgatósága (DMV) leszögezte: a próbajáratokhoz külön engedélyt kell szereznie. Az Uber azt válaszolta, hogy nincs szüksége ilyen engedélyre, mivel a kormány mögött ül egy biztonsági sofőr. Ezért a felszólítást figyelmen kívül hagyja.
Kalifornia főügyésze, aki az állam legmagasabb rangú jogi tisztviselője kijelentette: az Uber-nek azonnal abba kell hagynia a próbajáratokat, különben eljárás indul ellene. A főügyész irodájának egy szóvivője az eljárás részleteiről nem szólt, de jelezte: ha az Über nem tesz eleget a felszólításnak, valószínűleg bírósági végzést bocsátanak ki.
'Jogellenes'
Kaliforniában más vállalkozások is vizsgálnak automata vezetési technológiákat. Ilyen a Google, amely folyamodott ilyen engedélyért és 150 US dollár ellenében kapott is 10 járműre szóló jogosítványt. További 50 US dollárért újabb 10 jármű vonható a kísérletbe. (1 US dollár = 298.58 Ft)
"Az automata irányítású járművek közutakon való közlekedése kísérleti engedély nélkül jogellenes” írta levelében az Uber-nek Brian Soublet, a kaliforniai DMV képviselője.
Egy konferencia-beszélgetés keretében az Uber fejlett technológiákkal foglalkozó alelnöke, Anthony Levandowski pénteken arról tájékoztatta a médiát, hogy az Über „tiszteletben tartja” a városi tisztségviselőket, de az ő autóikra a szabályok nem vonatkoznak. „Nincs szükséged övre vagy nadrágtartóra, ha csak egy ing van rajtad ” mondta az újságíróknak.
Véleménye szerint az engedély csak olyan autókra vonatkozik, amelyek „élő személy tényleges felügyelete vagy ellenőrzése nélkül” működnek. Az Uber autóinak szüksége van sofőrre, mondta az alelnök, bár a vállalkozás járműveiről mint „vezető nélküli autókról” beszél.
A Tesla védekezése
Anthony Levandowski beszélt az elektromos autókat gyártó Tesláról is. A Tesla autóinak jellegzetessége az Autopilot rendszer, amely felügyeli a jármű mozgását és automatikusan alkalmazkodik a forgalomhoz, illetve váltja a sávokat. Az Autopilot-nak nincs szüksége engedélyre és az Uber azzal érvel, hogy az ő autói is ilyen megítélést kell, hogy kapjanak. Kifejezetten kérte, hogy ezt a kérdést a DMV mindenképp tisztázza.
Az engedély megköveteli, hogy a vállalkozások kössenek biztosítást és adjanak nyilvános tájékoztatást minden ütközésről vagy bármilyen olyan esetről, amikor a sofőrnek közbe kellett avatkoznia. Az Uber azt mondta: tervezi, hogy tájékoztatást nyújt az autók teljesítményéről, de arról nem nyilatkozott, hogyan. Péntek délután számos ilyen Uber-autót láttak a város utcáin. A hét elején felvétel rögzítette, hogy az egyik autó áthajt a piroson. Az Uber az esetet emberi mulasztásnak minősítette.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.